Hej!
Har ett 90 tals hus där det nog aldrig funnits gardinstång i detta allrum på övreplan..
Är osäker hur skjutton man ska sätta de enklast?
Vi är la främst inne på längder. Eller nån kappa.
Hur har ni gjort som varit i liknande sitser?
Har ett 90 tals hus där det nog aldrig funnits gardinstång i detta allrum på övreplan..
Är osäker hur skjutton man ska sätta de enklast?
Vi är la främst inne på längder. Eller nån kappa.
Hur har ni gjort som varit i liknande sitser?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Så det blir fint.. är väll enklast o säga. Vilket också är objektivt..
Aningen förbi fönsterna med samtida över så att säga..
Alternativtet där man nyttjar snedtaket. Hur väl går de att använda skenan i vinkeln mellan rakt och snett tak?
Aningen förbi fönsterna med samtida över så att säga..
Alternativtet där man nyttjar snedtaket. Hur väl går de att använda skenan i vinkeln mellan rakt och snett tak?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 558 inlägg
För snedtaksdelen. Jag hade häftat upp dom på en list och sedan skruvat fast listen med 2 skruv. Man kommer ju ändå aldrig dra isär dem och titta på väggen.
Sån här lösning blev det 
Kanske inte det snyggaste.. men det fungerar. Hade gärna haft det aningen bredare för att få gardinerna längre ut. Men så hade de hamnat längre ner dessvärre.
Kanske inte det snyggaste.. men det fungerar. Hade gärna haft det aningen bredare för att få gardinerna längre ut. Men så hade de hamnat längre ner dessvärre.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt!A amoreex skrev:
Kapar lite i din tråd och slänger in en fråga till dig - vad är det för list du har som sitter i skarven/vinkeln mellan snedtak och "vanligt" tak? Jag googlar men vet inte vad en sån list ska kallas? Hittar typ ingenting.
Tack!B bollen__ skrev:
Jag minns ej vad de hette. Fick de förklarat. Men går tydligen ej att köpa längre.. jag behövde dock fler för o sätta mellan kattvind och snedtak.
Jag tog en vanlig golvlist som jag satte i bordsågen i korrekt vinkel för mitt tak, och bara körde.
Blev bra i mitt tycke och ser ut som den listen jag har i taket.
Klicka här för att svara