437 läst ·
4 svar
437 läst
4 svar
Enkel flödesmätare för vatten
Jag behöver snabbt få tag i en flödesmätare som mäter vattenflöde i liter/min. Flödet som jag vill mäta ligger nånstans runt 2 -5 liter/min. Vattentrycket i röret är runt 4 bar. Eftersom jag snabbt behöver mätaren, måste jag kunna köpa den i butik. Jag hinner inte beställa.
Har någon tips på vad och var jag ska köpa flödesmätaren?
Har någon tips på vad och var jag ska köpa flödesmätaren?
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 093 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 093 inlägg
Rinkaby skickar samma dag om man beställer före 15. Nån gång har jag haft grejerna i hand på 22h.
Annars vad har du för butiker att tillgå?
Vad är det för slang/rör du ska ansluta till
VIllamätare mäter ned till ca 1L/min beroende på modell, och kan anslutas till röret du har. Gardena har en liten mätare i rätt intervall med vattenslangkoppling. Osäker på hur bra den är, men det kontrollerar du ganska enkelt med en kontrollerad hink/mätkanna, tidtagning i volymer som tar ca 3min att fylla och 3-5 mätvärden.
https://www.hornbach.se/c/badrum-vv...e/vattenmatare/S18313/?isInitialRequest=false
VIllamätare mäter ned till ca 1L/min beroende på modell, och kan anslutas till röret du har. Gardena har en liten mätare i rätt intervall med vattenslangkoppling. Osäker på hur bra den är, men det kontrollerar du ganska enkelt med en kontrollerad hink/mätkanna, tidtagning i volymer som tar ca 3min att fylla och 3-5 mätvärden.
https://www.hornbach.se/c/badrum-vv...e/vattenmatare/S18313/?isInitialRequest=false
Redigerat:
Tack för tipset om Gardena, jag ska kolla upp den.Karrock skrev:
Rinkaby skickar samma dag om man beställer före 15. Nån gång har jag haft grejerna i hand på 22h.
[länk]
Annars har jag Ahlsells och Dahl i närheten. Vet inte om de brukar ha denna typ av produkter på lager.
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 093 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 093 inlägg
Jag hittade databladet på den. De specar ned till 5L/min, så kanske i sämsta laget.
Men det beror på vad du ska ha den till, hur noga det är och vad som är lättast att ansluta. Både ahlsell och dahl borde ha varianter av villamätare på hyllan.
Men det beror på vad du ska ha den till, hur noga det är och vad som är lättast att ansluta. Både ahlsell och dahl borde ha varianter av villamätare på hyllan.
Klicka här för att svara