Hej!

Jag undrar bara om det är någon som endast satt enkelgips på vägg utan osb och andra saker bakom?

Ska upp med en tillfällig vägg som sedan ska rivas om några år när äldsta dottern flyttar hemifrån.

Tänkte komma undan billigast och enklast möjliga. Är det någon som provat detta? Eller är osb alt dubbelgips ett måste?

Vi slår inte i väggarna här hemma och är "lugna" bör tilläggas, haha. :)

Det funkar, men lite isolering i är ju inte fel heller.

De flesta innerväggar i vårt hus som vi byggde i slutet på 90-talet har enkelgips på 70-träregel. Många också isolering men inte alla. Det fungerar alldeles utmärkt. Man får bara tänka till lite när man skall hänga upp något tungt, så att man hittar reglarna eller använder rätt infästningar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S
Det fungerar utmärkt men jag hade kört på dubbelgips.

H headlam skrev:
Hej!

Jag undrar bara om det är någon som endast satt enkelgips på vägg utan osb och andra saker bakom?

Ska upp med en tillfällig vägg som sedan ska rivas om några år när äldsta dottern flyttar hemifrån.

Tänkte komma undan billigast och enklast möjliga. Är det någon som provat detta? Eller är osb alt dubbelgips ett måste?

Vi slår inte i väggarna här hemma och är "lugna" bör tilläggas, haha. :)
Ja, det är jättemånga som provat, och det fungerar alldeles utmärkt. Jag vet inte hur det är nu, men tidigare var det det normala. Det är egentligen bara när du börjar hänga upp tyngre saker som det märks någon skillnad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.