Stötte på denna vägg. det är inga grova reglar utan 50*50 och dom sitter 60cc.
väggen går mellan en yttervägg och en helt vanlig innervägg.

Vad tror ni, är den bärande?
Kanske stöttar upp i sidled men det är också konstigt för det är ett radhus
och det ligger i mitten av längan, men det finns några av husen här som
är helt fristående och det kanske är dom som behöver denna konstruktion.
 
  • vägg.JPG
Sitter det diagonala reglar i där, eller är det stålband?
 
jepp diagonala reglar som är sågade till hyffsat bra passform mellan de
lodräta reglarna.

ena sidan av väggen hänger det köksinredning på den andra var där inget alls
förutom en hissskligt ful tapet som vägrade lossna, därför ryker gipsen.

undrar för att det är andra gången jag stöter på en "bärande" vägg fast att jag har
fått det förklarat att det inte finns några bärande väggar på nedervåningen så ser det även ut på ritningen....skummt! men kanske är för att det finns exakt likadana
hus som e helt fristående som dom gjorde så att alla fick dessa väggar.

byggt -78 (gyllene årtal de dära)
 
Har du ingen skiss "från ovan" så man ser var väggen är placerad? Är det övervåning?
 
Kan bortse från den röda texten
 
Väggen är troligen stabiliserande. Dvs hindrar huset från att trilla ihop som ett korthus när det blåser.

Men det är å andra sidan en lite ovanlig lösning att bygga ett vindstag mha "kortlingar"...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.