720 läst ·
3 svar
720 läst
3 svar
Balk till bärande vägg?
Hej, jag har rivit en bärande vägg och ska växla av den och undrar vad ja ska ha för storlek på balken?
Det kommer bli 5,6 meter mellan stolparna till balken, ovanför så är det ett golv till övervåningen med gips, 49x175 reglar 600cc, spånskivor + vinylgolv.
Grannen har gjort precis likadant där har dom satt en IPE 180, men lite inte till hundra procent på snickarfirmor när det gäller sånt här
Det kommer bli 5,6 meter mellan stolparna till balken, ovanför så är det ett golv till övervåningen med gips, 49x175 reglar 600cc, spånskivor + vinylgolv.
Grannen har gjort precis likadant där har dom satt en IPE 180, men lite inte till hundra procent på snickarfirmor när det gäller sånt här
Mara in allt i ChatGPT så får du svaret. Jag gjorde det när jag skulle bygga en bärande vägg och den gav bra svar. Att jag sedan byggde med ännu mer säkerhet är ju en annan sak…N no_cigar skrev:Hej, jag har rivit en bärande vägg och ska växla av den och undrar vad ja ska ha för storlek på balken?
Klicka här för att svara