Hej!

Vi siktar på att endast ha en större ho istället för två mindre, nu är dock frågan om det "räcker" med 60 cm eller om vi ska gå upp mot 80 cm??

Vad säger ni? Blir det bättre och rymligare med en ho a 80 cm eller blir det fult och onödigt? :)

Tack på förhand!

tommib
Om du inte har en till vask i köket skulle jag starkt avråda från att bara ha en. Det finns inget som är så irriterande som att behöva hälla av något och någon annan står och diskar, eller har fyllt hon med något annat.
Vi har flera vänner som har ångrat sitt val rejält...

• Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Förutom det som tommib skrev så tycker jag nog att en 80 cm ho skulle se underligt stor ut, så stor att jag som gäst i huset skulle reagera.

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Vi har valt bara en 60 ho i våra sista två kök och aldrig ångrat det. Beror på hur man jobbar i köket.
Handdiskar bara stora saker, är perfekt att kunna få ner en hel plåt eller stora kastruller.

Vi har en 70 och jag upplever att den räcker till mer än väl. 60 är lite litet. 80cm är kanske lite onödigt stort, men har man gott om plats så.

Vi har en 70 och jag tycker att det räcker och är lagom. Nu har vi visserligen en till ho i köksön men jag skulle inte tveka att sätta in en stor istället för två små. Det enda vi diskar för hand är ju typ plåtar och stora grejer och då är det guld värt med en stor ho!

Har en 60 o hade tidigare i lägenheten 2st mindre...saknar att ha 2st :)
Dock tycker jag de e "snyggare" att bara ha en ho, men har du möjlighet hade ja valt 70-80cm.

80cm är guld. Jag hade aldrig velat ha en mindre. Så skönt att få i en plåt eller stekpanna utan att stänka ner hela köket. 22cm djup vilket är väldigt trevligt (billig vask från ikea).

Att ha en dubbelho löser ju inte problemet om någon vill ha vatten när man diskar? I såfall dubbla ho:ar och blandare. Det hade varit trevligt och då hade man nog kunnat nöja sig med en mindre för den andra, typ 40cm.

johel572 skrev:
Att ha en dubbelho löser ju inte problemet om någon vill ha vatten när man diskar?
Jo. Du har varmvatten i ena hon eftersom du diskar i den. Du har nyligen använt varmt vatten ur kranen så det tar tid att spola fram kallvatten till den törstige. Då är det skönt att du kan spola fram kallvattnet i den andra hon så att du slipper fylla på med ännu mer vatten (och dessutom kallt sådant) i den ho som du diskar i. Du behöver inte två kranar till det, det är ju bara att vrida kranen till den andra hon.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Lite "off topic" möjligtvis, men när jag klurade på en kökslösning nyligen landade jag i en 60cm ho från IFÖ (ConturaSteel). Snabb leverans (ca 15dagar) och fullständig frihet i design, till bäst pris dessutom. Om det där klassas som otillbörlig reklam ber jag om ursäkt till moderatorn. Ville bara dela med mig av lite erfarenheter ��

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.