2 046 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
en stabilisator
finns det något som heter så? Det är en sådan jag letar efter........
Saken är den, att vi upplever problem med strömmen i bla Thailand och Phlilippins när vi använder och laddar datorn, mobilen m fl. Strömmen svajar mycket och växelperioderna är högre än våra 50. Finns det något, i fickformat, man kan använda för att minska problemen, och få apparaterna att hålla lite längre.....
Saken är den, att vi upplever problem med strömmen i bla Thailand och Phlilippins när vi använder och laddar datorn, mobilen m fl. Strömmen svajar mycket och växelperioderna är högre än våra 50. Finns det något, i fickformat, man kan använda för att minska problemen, och få apparaterna att hålla lite längre.....
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
60Hz är inget problem, det är värre om det kryper under 48.
Switchade nätdelar/laddare bekymras inte alls av frekvensen, går tom på likström.
Underspänning ska heller inte vara något problem, switchade stänger av sig och de med järnkärna tappar bara orken.
Då är det väl överspänning som är problemet.
Kan ju hjälpa med sladdoseöverspänningsskydd.
Det rätta vore en magnetstabilisator, en sorts transformator som jämnar ut spänningen.
Fickformat, nja den blir tyngre än en vanlig transformator.
Protte
Switchade nätdelar/laddare bekymras inte alls av frekvensen, går tom på likström.
Underspänning ska heller inte vara något problem, switchade stänger av sig och de med järnkärna tappar bara orken.
Då är det väl överspänning som är problemet.
Kan ju hjälpa med sladdoseöverspänningsskydd.
Det rätta vore en magnetstabilisator, en sorts transformator som jämnar ut spänningen.
Fickformat, nja den blir tyngre än en vanlig transformator.
Protte
tack, hur ser ett överspänningsskydd ut, ett motstånd...ellermycke_nu skrev:
jo det finns en hel del att välja bland OK tack
http://powerquality.eaton.com/Sverige/Products-services/Surge-Suppression/SE-Protection-box.asp
Redigerat:
Klicka här för att svara