SvanteGp
Någon som har sett en sådan här Skruv mot trä med mätskruv som mäter tjockleken på en träplank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
skruv? Den används för att fästa Hidloc clips till Green Plank komposittrall och jag har förlagt skruvarna som kom med satsen. Det är litet surt att behöva betala 800:- igen för en hel sats, om den ens fanns att få tag på! Hålet i clipset är 5,0 mm.

E
Det liknar en vanlig ankarskruv.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Det duger väl med vilken skruv som helst till det där så länge den har någon form av rostskydd?

SvanteGp
En ankarskruv har för hög skalle så det måste nog till en plattare skruvskalle som är jämt 5 mm eller aningens större för att kraga i clipset. Kommer att behöva ett hundratal, så att slipa ner är inte att tänka på…!

SvanteGp
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det duger väl med vilken skruv som helst till det där så länge den har någon form av rostskydd?
Tyvärr ligger det brädor ovanpå så clipset måste ner flush med brädan över. Annars vilar brädan bara på skruvskallarna i clipsen. Hade dugt med vilken skruv som helst hade jag inte behövt besöka Bauhaus, K-Rauta och Swedol med oförrättat ärende.

SvanteGp
Fotografen Fotografen skrev:
Får för mig att det kan vara nåt spaxaktigt?
[länk]
Närbild av en skruv på en vit yta, skallens diameter är 5,4 mm.
Skapa konto
Närbild av en 5,4 mm metallskruv på en vit bakgrund.
Skapa konto

Så här ser de ut i närbild,, och tyvärr är det utomhus i stålclips. Skallen är 5,4 mm mätt med en plastmätsticka…

Det verkar ju vara Green Planks egna produkt, har du kollat med dem? I bästa fall kanske du kan köpa en påse skruv direkt av dem.

Bästa svaret

Borra upp hålet i clipset och försänk så passar vilken försänkt träskruv som helst

• Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.