Ska man förborra för karmskruven eller skruva i utan borrning?

hur långt in i karmen ska man skruva in hylsan på karm skruven?
 
J
Ja du behöver ett genomgående hål om 14mm om du ska använda karmskruv, jag brukar skruva så att hylsan kommer slätt med utsida karm för att man ska ha plats för täcklocken för hålet..
 
Jag förborrade alltid. Det är ju relativt grova skruvar men har du breda reglar så går det säkert bra ändå. Själv tycker jag att det skulle vara lite slarvigt.
 
Intet Intet skrev:
Jag förborrade alltid. Det är ju relativt grova skruvar men har du breda reglar så går det säkert bra ändå. Själv tycker jag att det skulle vara lite slarvigt.
hur stor borr och tar du ur fönstret för att borra?
 
A ante.b skrev:
hur stor borr och tar du ur fönstret för att borra?
Nu kanske vi pratar om varandra. Jag beskriver träskruvdelen i husstommen.
 
Intet Intet skrev:
Nu kanske vi pratar om varandra. Jag beskriver träskruvdelen i husstommen.
jag menar skruven som håller fönstret på plats
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.