Har en strömbrytare på insidan huset och uttag på utsidan där en utomhusförlängningskabel sitter med en utomhusgrenpropp och en ljusslang i varje uttag. Den vita tänds och släcks som den skall. Den blåa tänds riktigt men glöder svagt oavsett hur jag vänder kontakterna eller byter plats. Varför bara den ena? Går det att åtgärda på ett lätt sätt?

Verkar ju vara fel på den blå, vad är det för typ av slinga?

tttomten TomasJor skrev:
Verkar ju vara fel på den blå, vad är det för typ av slinga?
En vanligt julslinga, den vita är en gammal, den blåa är ny från trademax tror jag det var

Lämna tillbaka och få en ny.

Alt om det är utbytbara lampor så byt dom en efter en tills du hittar felande.

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Men om du drar ur kontakten så slocknar väl även den blå? Annars har du hittat en magisk energikälla.:rofl:
Den vita består troligen av vanliga små lampor med glödtråd, medan den blå är lysdioder som kan avge ljus vid mycket små strömmar son induceras eller överförs kapacitiv i kabel rör.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Men om du drar ur kontakten så slocknar väl även den blå? Annars har du hittat en magisk energikälla.:rofl:
Den vita består troligen av vanliga små lampor med glödtråd, medan den blå är lysdioder som kan avge ljus vid mycket små strömmar son induceras eller överförs kapacitiv i kabel rör.
Drar jag ur kontakten lyser den som en luftvärnssökare... ;)
Nä då slocknar den
Okey... troligt är det ju att det är olika lampor
Tack snälla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.