937 läst ·
3 svar
937 läst
3 svar
en kakelplatta sviktar
Hej,
Jag har bott i min lägenhet i 4 år. Ägaren innan mig renoverade badrummet. Har aldrig haft några problem och badrummet och det är fortfarande väldigt fräsht. Vad som hänt nu är att fogarna lossnat lite kring 1 platta på golvet. Plattan är utanför duschutrymmet. När man står på plattan sviktar den lite.
Kan man på något sätt limma fast plattan igen utan att ta upp golvet?
Om inte det går så har jag förstått att man kan ta bort en enskild platta och sedan sätta dit den igen. Går det att ta bort plattan utan att knacka söder den? Vet tyvärr inte om kaklet säljs fortfarande.
Mvh,
Oskar
Jag har bott i min lägenhet i 4 år. Ägaren innan mig renoverade badrummet. Har aldrig haft några problem och badrummet och det är fortfarande väldigt fräsht. Vad som hänt nu är att fogarna lossnat lite kring 1 platta på golvet. Plattan är utanför duschutrymmet. När man står på plattan sviktar den lite.
Om inte det går så har jag förstått att man kan ta bort en enskild platta och sedan sätta dit den igen. Går det att ta bort plattan utan att knacka söder den? Vet tyvärr inte om kaklet säljs fortfarande.
Mvh,
Oskar
Självbyggare
· Stockholm
· 8 594 inlägg
Synd att dom inte sparade några plattor (är ju bra att göra efter renoveringen), men är den såpass lös borde du kunna kratta bort fogen och försiktigt bända upp den ?ohornell23 skrev:
Hej,
Mvh,
Oskar
/K
Hej, Tack för ditt svar. Hoppningsvis går det att bända bort plattan. Vad kan man tro att det är för tätskikt som används om det renoverads för cirka 5 år? Spelar det någon roll vad för tätskikt som ligger under för att det skall gå att plocka bort en platta?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 594 inlägg
Well, det kan ju både var duk eller rollat..
Det går troligen att laga om det skulle gå sönder - rollat så bör man kunna rengöra och sen rolla på mer (men det bör nog var samma system dock)
/K
Det går troligen att laga om det skulle gå sönder - rollat så bör man kunna rengöra och sen rolla på mer (men det bör nog var samma system dock)
/K
Klicka här för att svara