641 558 läst ·
1 579 svar
642k läst
1,6k svar
En historia om bygge, biorum och cancer
Idag har jag varit ute mer än under de senaste 7 veckorna tillsammans! Nu när tracken är borta så torkas inte lungorna ut direkt. Mycket skönt. Kan andas nästan obehindrat. Något jag inte kunnat på säkert ett år... Nu gäller det att komma igång. Mentalt och fysiskt. Det går an idag när fru och barn är hemma. Men i morgon är det lätt att hamna i biorummet igen. Har tankat hem massa ny film, givetsvis... Men biorummet är underbart. Men det hjälper ju inte till att bygga upp fysiken!
Hade tänkt låna brorsans hund igen. Den är en bra motivator att komma ut. Men frun tvärvägrar. Vill inte ha mer ansvar. Så vi är lite i dödläge där. Andra djur som jag har /kan låna. Vilka är bäst att gå på promenad med?
Höna
Ko
Gris
Får
Get
Katt
Häst
Grannen
?
Hade tänkt låna brorsans hund igen. Den är en bra motivator att komma ut. Men frun tvärvägrar. Vill inte ha mer ansvar. Så vi är lite i dödläge där. Andra djur som jag har /kan låna. Vilka är bäst att gå på promenad med?
Höna
Ko
Gris
Får
Get
Katt
Häst
Grannen
?
Säkert massor av hundägare som tar emot hjälp med dagliga promenader när du kanStew skrev:Idag har jag varit ute mer än under de senaste 7 veckorna tillsammans! Nu när tracken är borta så torkas inte lungorna ut direkt. Mycket skönt. Kan andas nästan obehindrat. Något jag inte kunnat på säkert ett år... Nu gäller det att komma igång. Mentalt och fysiskt. Det går an idag när fru och barn är hemma. Men i morgon är det lätt att hamna i biorummet igen. Har tankat hem massa ny film, givetsvis... Men biorummet är underbart. Men det hjälper ju inte till att bygga upp fysiken!
Höna
Ko
Gris
Får
Get
Katt
Häst
Grannen
?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Get är rätt populärt som sällskapsdjur.
Du kanske minns den här visan:
http://www.youtube.com/watch?v=ferAkRv3OSw
För övrigt känner jag en tjej som har en get som heter Bäbis.
Den är som en familjemedlem.
Äter allt, tycker mycket om barn
Men till ämnet:
En enkel träningscykel kostar inte så mycket.
Köp en och ställ upp i biorummet, öppna ett fönster och ge dig ut på träningstur.
Finns lämpliga filmer om cykling, bergsbestigning, störtlopp och vad du vill.
Cykling kanske inte är det mest upphetsande.
Jag råkade en gång se en film om tävlingscyklister. Det var i Norska Stavern.
Filmen var engelsk eller amerikansk och textad på Norsk.
På varannan bildruta stod det Trå på! Trå på! (= trampa på)
http://www.youtube.com/watch?v=ferAkRv3OSw
Men till ämnet:
Köp en och ställ upp i biorummet, öppna ett fönster och ge dig ut på träningstur.
På varannan bildruta stod det Trå på! Trå på! (= trampa på)
Ta med grannen ut på promenad, i fall du blir sämre så har du någon som kan ringa på hjälp åt dig.
Nu vet jag inte vad för hund du kan låna men är det en stor hund så finns ju risken att den drar omkull dig om den hittar något intressant.
Nu vet jag inte vad för hund du kan låna men är det en stor hund så finns ju risken att den drar omkull dig om den hittar något intressant.
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Katt! Vår katt följer med till Konsum, biblioteket, havet - you name it. Dessutom kräver hon väldigt lite underhåll, bara mat 2 ggr per dag och det kan väl du fixa själv utan hustruns inblandning.
Stew skrev:Idag har jag varit ute mer än under de senaste 7 veckorna tillsammans! Nu när tracken är borta så torkas inte lungorna ut direkt. Mycket skönt. Kan andas nästan obehindrat. Något jag inte kunnat på säkert ett år... Nu gäller det att komma igång. Mentalt och fysiskt. Det går an idag när fru och barn är hemma. Men i morgon är det lätt att hamna i biorummet igen. Har tankat hem massa ny film, givetsvis... Men biorummet är underbart. Men det hjälper ju inte till att bygga upp fysiken!
Höna
Ko
Gris
Får
Get
Katt
Häst
Grannen
?
I byn där jag bor finns det en familj som kommer gåendes varje kväll med en stor hund och en liten katt.Marlen Eskilsson skrev:
Katten går löst på sidan om sin husse o matte o kvällstid har den ett blinkande halsband på sig.
Äter din katt bara 2ggr per dag ?
Mina kissar äter minst 10ggr dagligen !
Låter som när jag är ute på hundpromenad 😉Micro skrev:
Många bra tipsKnockOnWood skrev:Get är rätt populärt som sällskapsdjur.
[länk]
Men till ämnet:
På varannan bildruta stod det Trå på! Trå på! (= trampa på)![]()
Som
Min sjukdom är nu så är allt ovanför tittarna ganska messed up. Men det är inget fel på ben eller lungor. Så jag kan röra på mig.
Nu väger jag 68 kg. Innan sjukan vägde jag 92 kg. Bara muskler. Körde 6-8 pass varje vecka. Cardio, kampsporter, klättring, gym och massa annat. Nu orkar jag knappt resa mig från sången. Visst. Cancern har gjort att jag varit stilla för att jag haft ont. Men inget förutom minskad luftgenomströmning hindrar mig från att röra på mig. Det och den mentala barriären. Saknar kompisar i området. Alltid ensam. Och aktiviteterna blir längre då.
Har ett nästan fullt gym i källaren. Kanske kan börja försiktigt med det. Inte börja med att bänka 120+ kanske. Snarare lufta stången
Vi matar faktiskt bara en gång per dag. Iaf på sommaren. De klarar sig fint på det. Och på sommaren for de i sig mycket annat också. Ormar, ekorrar, möss, fåglar osv. Hade varit bättre att mata dem två gånger. Men de är fria katter och sällan hemma vid kvällningen. Tror katter ganska aktiva vid skymningen.Nyfniken skrev:
Tyvärr kan vi inte ge dem torrmat. Två har tarm/ magproblem troligen pga tidigare misskötsel. Så det är burkmat som gäller. Komplicerat allt lite
Mvh Stefan