Kämpa på grabben! Har följt den här tråden länge nu men inte tagit mig för att svara, mest för att jag inte vetat vad jag ska skriva. Men ett kämpa på räcker kanske gott? Har varit borta från "internets värld" i lite mer än en vecka, men har tänkt på dig och din familj varje dag och hoppats att det går bra för er! Tack för att du delar med dig!

Stew.. Kan du inte be din fru fixa ett telesvar åt dig , där hon berättar att du inte kan tala just nu och att dom får messa dig om dom vill ha tag på dig.:confused:
Kämpa på bara.. du kommer ju vara kvarterets snällaste pappa om du inte kan höja rösten.;)
Ditt barn kommer nog att vänja sig med att du låter konstigt , det brukar gå fort för nyfikna är dom allt.

Ja. Det finns vägar runt. Allt blir jobbigare bara. Och mer landar på min fru som redan är stressad och orolig. Hon kommer knäckas om det blir för mycket. Jag knäcks flera gånger per år. Senast i veckan efter op. Men hon orkar inte lyfta mig för att hon är nere själv så blir det två som ligger ner.
Jag har en lite mad skill. Kam tala som Kalle Anka genom att bara pressa lurt genom kinderna. Och jag kan göra mig förstådd. Med träning kanske det kam fungera :)
Märks att jag mår bättre när jag kan skämta.

Det jag saknar mest av allt förutom vardagen. Är alla milslånga vandringar i skogarna runt om. Det är så mycket skog så man lätt kan gå rejält vilse. Ta med mig kamera, fru, hund och picknick. Plocka svamp och bär. Lite värre nu med lillskit. Men vi får släpa med honom. Lyckades faktiskt gå genom skogen med honom i en stor vagn mitt i vintern. Fick slita en del men det gick.

simpa81 skrev:
Kämpa på grabben! Har följt den här tråden länge nu men inte tagit mig för att svara, mest för att jag inte vetat vad jag ska skriva. Men ett kämpa på räcker kanske gott? Har varit borta från "internets värld" i lite mer än en vecka, men har tänkt på dig och din familj varje dag och hoppats att det går bra för er! Tack för att du delar med dig!
Tack. Det betyder mycket.
Ja va tusan ska man skriva? Beklagar? Taskigt? Du är inte värd det? Jo allt kanske stämmer men det ger ju inget egentligen. Det är sådant man säger när man kanske inte bryr sig fullt ut.
Dina ord är mycket mer meningsfulla. Vetskapen om att många tänker, hejar, ber och berättar om mig gör mig lite gladare och varje gång jag får höra något sådant så tar jag ett litet kliv framåt.
Tack Simpa

En läkare idag gjorde en upptäckt. Hon pratade faktiskt med mig och kom snabbt fram till att jag var logiker och inte helt dum. Berättade lite om alla olika projekt jag jobbat med världen över. Bl.a. (Hemlis) en stämning mot Astra Zeneca USA. Ett fettminskande preparat. Arbetade med att ta fram bevis för az i nästan ett år. Roliga var att hon kände till det hela. Stämningen och läkemedlet. Fick ett "stort" pris för arbetat. Men kunde inte hämta det för jag var redan i Indien och byggde upp IBS WDC där. Fullt upp. Indien är ett underbart land. Tyvärr fattigt. Men nästan alla är stolta och tror inte att brått lönar sig.

Det har hänt två gånger innan på tre pr att en läkare sett MIG och inte ett objekt.
Stackars de som alltid är objektet. Måste vara väldigt vanligt att nästan bli överkörd sv sin läkare för att man litar på den. Själv säger jag nej jag vägrar när spindelnsinnena går igång. Som dagen efter op då en dr ville köra ner en kamera i näsan till halsen på mig. En hals som sprutade blod för att de just varit nere med en.

Har själv råkat ut för mycket dålig behandling i vården. Och ändå är jag som sagt inte dum. Stackars de som är gamla eller inte kan säga nej eller ta egna beslut. Måste ske mycket olyckligheter pga det.

Att hitta en läkare som ser patienten som en människa och inte ett objekt är nog lika ovanligt som att vinna högsta vinsten på lotteri.
Själv vill jag inte bli så gammal att jag hamnar på äldreboende, jag vägrar då jag har sett hur några av mina äldre släktingar har behandlats.
Tror till o med att kossorna i en ladugård får mer omtanke o kärlek en vissa äldre.
Det är bra att du säger ifrån när du känner att det inte fungerar.
Vissa läkare kollar nog knappt i journalerna innan dom grejar med patienterna och då blir det konstigheter tyvärr.

Nu ska de dra ut tracken om några minuter och det blir hemgång i morgon. Ska bli så skönt att slippa cellen.

Mvh Stefan

• Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
Skönt för dig att få komma hem! Jag vet inte hur vädret är i Västra Götaland, men här i Södra norrland har vi fortfarande lite sommarvärme, underbart att få sitta i trädgården och höra fåglarna kvittra!

Nu är jag trackfri!!! :)
Kanske kanske kommer hem idag. Försöker fjäska med läkarna. Vi får se.

• Gilla
buspojken och 8 till
  • Laddar…
Underbart! Hur kommer det fungera nu? Kommer andningen vara lättare?

Lycka till och hoppas att det blir så bra som möjligt framgent!

/Petter

simpa81 skrev:
Underbart! Hur kommer det fungera nu? Kommer andningen vara lättare?
Ja. Den är mycket lättare än innan tracken. Tracken kanske gav mer luft. Men den hade massa bieffekter som inte var roliga och fungerade inte i alla lägen.
Skönt att vara av med den. Kunna ta på sig en tshirt utan gå imot den och få panikhosta.

Nu ligger jag i egen säng igen. Lite trött och groggy. Skönt att vara hemma. Men lite osäkert också. Lyckades övertyga dr om jag fick åka hem tidigare. Var och är så trött på att ligga inne.
Tror det blir bra.

Mvh Stefan

• Gilla
buspojken och 10 till
  • Laddar…
Håller tummarna för att det blir enastående det här min vän. Se till att vila nu så får du lära mig ta lika bra kort som du till vintern. För att inte tala om alla fröinköp som vi måste diskutera! ;)

Har förstått att du gladeligen tar emot filmtips! Vet ej till 100% vilka filmer som tipsats om, men "En geishas memoarer" är en rätt vacker film! Klart sevärd!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.