D09
Börja mjukt, ta med familjen till ett badhus och trampa lite vatten kombinerat med bubbelpoolen :)

Hej. Ska du ut på djurpark eller liknande ställen med en 2,5 åring så rekomenderar jag en rullator ni kan dela på. Slippa bärande och enkelt att sätta sig på om man blir trött.
Henrik

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Härligt med förbättringar! Jag tror visst att ni kan hitta svamp, här finns massor! Och vi bor inte så långt från er (Hökensås).

Idag känns ryggen mycket bättre.
Idag var första gången på 2 månader som jag kunde gå upp med lillen å att frugan fick sova lite. Innan har jag varit för svag eller haft ett stort rör i halsen som han inte får gå i mot. Första gången jag fick en ordentlig kram också. Sådan skär i mitt hjärta när jag inte kan kramas för det kan göra väldigt ont... Men nu är den persen över.
Somnade vid 2.30 inatt och tog över vid 6. Blev inte många timmar. Men då somnar jag i natt i alla fall :)

Snart bär det av till stan, dvs alingsås. Behöver lite nya mjuka tröjor. Dessa börjar lukta skumt. Använt dem lite för mycket :) Sedan var det något "barnkalas" hela dagen i stan. Får se hur mycket jag pallar med av det :P

Grannarna säger att det ska finnas mycket svamp, gula. Vi har normalt jättemycket på tomten, men inte i år. Dock bor vi på en kulle, så det är lite torrt här.
Får ge os ut och plocka trattisar om en månad. De finns i överföd.

Mvh

Stefan

Redigerat:
  • Gilla
Locke och 5 till
  • Laddar…
Glad för dig och din familjs skull !

Stavgång är bra ryggträning, och blir man trött så har man stöd. Vila och värktabletter gäller bara i det akuta skedet, men redan då ska man upp och gå så fort som möjligt, även om det bara blir 50-materspromenader med kryckor eller stavar som stöd.

Du är ju själv inne på att ryggskottet kom för att du inte rört dig ordentligt, och även om det känns bättre för stunden så blir det i längden värre av att försöka "vila" bort det.

Hemmakatten
Jag tror att dina råd, Anna, gäller för "vanliga", normalt friska människor utan sjukdomar och övriga problem. Har man reumatism, cancer, diskbråck eller fibromyalgi så kan helt andra regler gälla för att komma till rätta med ett ryggskott som kanske inte ens egentligen är ett ryggskott utan något annat som ger likartadesymptom.

Hemmakatten: Nej. De gäller även oss sjuka.

Andra omgången :)

• 1378127452734.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten skrev:
Jag tror att dina råd, Anna, gäller för "vanliga", normalt friska människor utan sjukdomar och övriga problem. Har man reumatism, cancer, diskbråck eller fibromyalgi så kan helt andra regler gälla för att komma till rätta med ett ryggskott som kanske inte ens egentligen är ett ryggskott utan något annat som ger likartadesymptom.
Ni båda har rätt. Jag ska röra på mig så mycket jag bara kan. Och cancern sitter inte i benen så jag kan springa om det skulle vara så. Stavgång låter bättre :)
Pappa har artros. Han ska röra sig lagom mycket och försiktigt. En kompis mamma har något annat problem med lederna. Hon ska inte röra sig mer än nödvändigt.
Cancersjuka ska röra sig så gott det går. Men till slut går det inte av olika anledningar.
Jättesvårt att motivera mig att komma ut. Har haft hund innan som tvingat ut mig och det har jag inte längre. Kan få låna brors hund. Men det vill inte frun. Mer ansvar. Vilket jag förstår.

Hade ett stort bakslag i förrgår. På en restaurang inne i stan. De hade ingen soppa eller gryta. Fick bli lax. Gick bra tills jag fick lite bråttom. Då åkte laxen ner i luftstrupen istället. Kunde inte andas. Och var mitt bland folk. Rusade ut och ja. Usch. Laxen hade bl.a. pressats ut genom trackhålet. Hoppas att sväljningen blir enklare. Inte alls lust att gå ut igen som det är nu. Får träna hemma först.

I morgon ska jag, lillen och pappa till Borås djurpark. Hoppas att vi kommer iväg. Måste börja våga.

Mvh Stefan

Dalbotös skrev:
Andra omgången :)
Den blev ju jättefin. Det var den enkla du fick. Har du fått blommor på den andra? Hoppas de är dubbla.

Skicka pm om du har lust att komma över på fika snart. Var allt för längesedan :)

Här (Borås) har vi riktigt fint väder idag och ska nog vara bra i morgon också. Önskar dig en toppendag i djurparken!

Tjena.
Låter ändå som det går lite åt rätt håll!
Håller koll på dig och hoppas verkligen att du hittar grejor som gör kampen mer uthärdlig.
Kollat ikapp One Piece som nog är den bästa serie ja sett nu, och börjat kolla death note som verkar helt ok.

En sak du kan kolla på är en elcykel, vi köpte en i helgen och det är riktigt roligt, som att cyckla som vanligt bara att backarna blir till raksträckor och turerna 4 dubbelt så långa:)
Fantastiskt roligt faktiskt.

Ha det bra/

D09
Såg zero dark thirty igår... Inte bra att göra på en vardag, blev sent men det var det värt. Tycker att den var riktigt bra :)

En bra träning är ( du nämnde att du tränat kampsport ) är mönsterform ( vet inte vad du tränade ) i lugnt tempo, blir lite yoga stilen och tar bra och mjukar upp kroppen.

Vi kör ofta yoga/ mönster när jag tränar Hapkido och det är bra träning för sinne och koordination :)

D09
Kom på en film till, Safe room

Lite svenska skådisar tillsammans med Denzel Washington :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.