Hemmakatten
Tummen upp för dig, Stefan! All cred!

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Enastående nyheter min vän, nu håller vi tummar och tår för att du kryar på dig snabbt som tusan! Det går ju inte an att ha dig helt borta på diverse morfinkurer när era fina blommor behöver omvårdnad och jag har då rakt ingen koll på hur jag skall göra. ;)

D09
👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Dalbotös skrev:
Enastående nyheter min vän, nu håller vi tummar och tår för att du kryar på dig snabbt som tusan! Det går ju inte an att ha dig helt borta på diverse morfinkurer när era fina blommor behöver omvårdnad och jag har då rakt ingen koll på hur jag skall göra. ;)
Hej vännen.

De behöver samma som mig. Vatten och kärlek :)
Blev det mycket blommor?

Nu är det dags att försöka koppla av. Så dumt att kvällsmedicinerna inte kommer förrän elva. Vill typ sova nu.

Stefan, det är aldrig fel att ta en liten tupplur på kvällskvisten.

Finns inget skojigare än när någon kommer och ruskar i en och säger

-Vakna! det är dags att ta sömnpillerna och gå och lägga sig smile.gif

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Gott att höra Stefan!

Stew skrev:
Blev det mycket blommor?
Mja mjae njae... Det blev två brandgula från den ena krukan men den andra fick sniglarna tag på innan jag hann märka något... *suck* Men tror att plantan klarade sig från total förstörelse så med lite tur (läs ganska mycket) så kanske jag kan övervintra dem tills nästa år? I så fall skall jag göra en "SensommarStefanrabatt"!! Brandgult, gult, lila och kanske lite mörkrött. Kommer bli toksnyggt tror jag. :)

Har börjat ett litet "me against the world-projekt", kom nyligen fram till att när jag var liten hette det brandgult. Nu för tiden heter det orange. Hur fånigt är inte det egentligen? Kör nu ett synnerligen nedröstat projekt att återställa ordets "brandgult" till dess forna glans men skam den som ger sig. :)

• Gilla
ToRy och 2 till
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Kör nu ett synnerligen nedröstat projekt att återställa ordets "brandgult" till dess forna glans men skam den som ger sig. :)
Jag är med!

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Hej,

går fortfarande åt rätt håll. Kunnat dricka mer än vad jag behöver idag. Bra men samtidigt så irriterar det matstrupen så jag har lite ont. Men det är inget mot första dygnen.
Fått en ny mindre track som är pluggad, dvs jag andas via normala luftvägen. Fungerar ok. Märker dock att jag svullnar lite när jag rör på mig och då blir det tufft. Men det blir bättre i morgon när jag slipper eländet. Då tar de bort tracken förhoppingsvis för gott. Tips. Skaffa inte track. Inge fräckt.

Fyllde år den 14:e. Ville, och vill inte uppmärksamma det i och med att jag mådde, mår, så kass. Men jag fick en present som var så gullig utav två kompisar nu när jag låg på sjukan. Det konstiga är att hälften av sköterskorna inte ens vet vad de ska föreställa! Unga tjejjer! Vart är er almänbildning???
En kudde är det för övrigt.

Just nu pekar kurvan åt rätt håll och jag tror jag får komma hem snart. Har ett stort mentalt och fysiskt hinder som jag behöver övervinnna. Dels mentala. Nu när rösten är borta, nästan helt, så är mycket av identiteten borta. Gillade inte att träffa nytt folk innan, ännu värre nu. Och hur ska det gå med lillgrabben? Han är ju väldigt röststyrd. Och min röst räcker inte på långa vägar till för att nå fram till honom... Fått tips om att förstärka rösten med tecken. ACS heter det va? Vi får se.
Sedan det fysiska, som iofs hör i hop med det mentala. Måste slita mig från biorummet och ta mig ut i skog och natur igen där jag hör hemma. Få tillbaka styrka i både kropp och själ. Tror jag ska försöka låna hem brorsans hund igen så att jag har en andledning att komma ut...

Upptäckte just att tv:n jag har på rummet har en usb ingång och klarar en del olika video-medior. Så nu blir det supernatural på "storbild" ikväll. Allt för att fördriva tiden...

Mvh

Stefan

• IMG_0893.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saibot8 och 14 till
  • Laddar…
Är inte din grabb i tvåårsåldern?

När vår dotter var i tvåårsålderna började min fru använda teckenspråk med henne. Eftersom det tar så otroligt lång tid för barn att utveckla talet (jämfört med allt annat) så var tanken att teckenspråket skulle stimulera kommunikationsförmågan på ett bättre sätt (annars måste man ju vänta på att barnet kan prata innan man kan "komma vidare").

Jag vet inte om det beror på det, men jag vill gärna tro att det var därför hon läste högt för sina kompisar på dagis i femårsåldern. Nu är hon sju och har läst både Madicken och Ronja Rövardotter själv.

Det behöver inte bara vara elände att vara hänvisad till tecken.

Grattis i efterskott. hoppas du får lämna sjukan snart o komma hem till dina nära.
supernatural är för övrig en ruggigt bra serie enligt mig. har du kollat true blood serien? gillar den skarpt, dock kan de va lite halvdåliga effekter i mellanåt. men helt klart sevärd.

Stefan - den där kudden kan vara den finaste jag någonsin sett, blir ju nästan tårögd! Borde få hedersplatsen i biorummet eller vad tusan, i hela huset! :)
Enastående nyheter du kommer med också, små små steg men det går framåt! Kämpa på så håller jag (och väldigt många andra) tummar och tår! :thumbup:

Är det inte starwarsfigurerna på den med Chewbaka till vänster och R2D2 till höger?

Redigerat:
Helt klart starwars. :) ser alla nördar och seminördar. Kompisarna jag fick den av är tillsammans med mig "nördklubben" brukar göra nördiga saker så ofta som det går. De är mer åt det artistiska, konstnärliga hållet. Jag åt vetenskap och teknik. Men det spelar ingen roll. När någon brinner för något så är det alltid värdefullt och roligt att delta och lyssna.

Nog en av de finaste presentens jag fått. Hamnar helt klart i biorummet även om den skär sig lite med övriga rummet.

Japp. Grabben är 2.6 år gammal nu ungefär. Får se hur rösten ändrar sig när mitt andra stämband korrigerar. Hoppas jag kan få tillbaka lite mer röst. Nu kan jag glömma att prata telefon tex vilket är piss. Alla läkare ringer ju. Hur ska jag göra med dem? Inte svara? Min primära läkare smsar jag med som tur är.
Hoppas det blir bättre som sagt.

Nu vart det läggdags.

Tack alla för ert stöd. Betyder mycket.

Mvh den evigt kämpande Stefan.

Om du går genom ett helvete, fortsätt gå.
W Churchill

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.