Här är en till som tänker på dig och håller tummarna. Hoppas att allt gått bra!

D09
Har du varit anti krigsfilmer så har du ju säkert inte sett "saving private Ryan" ☺

Håller tummarna att det går bra !

Behind enemy lines är också bra om man tycker om krigsfilmer.

Läst denna tråd för första gången men bara lite i slutet, och har svårt att läsa med tårar i ögonen. Jag har egentligen inget att tillföra men jag hoppas verkligen att det ordnar sig trots det du beskriver. Kommer att följa denna tråd.

Hemmakatten
Kanon att tråden är tillbaka.

Men Stefan, dig får man väl sätta "moderatorlås" på när du knaprar extra morfin på kvällarna, annars är det väl risk för att halva forumets trådar försvinner. ;) (Fast mina 9 års svamlande på forumet är förstås ingen större förlust, så "flommy", den behöver du inte återskapa.)

Skämt åsido. Har hållit alla min två tummar för att operationen gått bra och att det kommer att bli en förbättring för dig.

Det är vid dessa tillfällen man ser hur värdefullt det är med translogbackup, relationsdatabasens styrka. Bra av er att ni lyckas extrahera ur och återställa från senaste dygn iallafall, som Johan skrev, erfarenhet hjälper. Det är en entressant tråd att läsa.

flommy skrev:
Nu är tråden återställd så gott som det går. Backupen från inatt räckte inte till, men den från igår funkade. Så några inlägg kanske saknas. Vi har dessutom manuellt (med hjälp av emailnotifieringar) lyckats återskapa 5 extra inlägg.

Hoppas det gått bra!

En ny solig dag ute och jag hoppas att solen skiner även på dig och ger lite kraft.

Hej!

Tack för återställandet...! Blev jättedumt i tapatalk. Skulle ta bort mitt nyligen postade inlägg och fimpade hela tråden. Tur att den gick att få tillbaka.

Här är det både upp och ner.
Bra är att op gick bra. Men tyvärr så har mycket av rösten försvunnit. Men den kan återhämta sig lite under nästa månad. Just nu viskar jag bara.
Men det var värre med matstrupen... Första operatören jag träffade sa att det bara var en infektion. Bra tänkte jag. Sedan träffade jag nästa operatör, båda var med under operationen. Han berättade att han gått ner med en kamera och sett omfattande strålningskador... Stora som handflatan. När han gick ner med kameran så började det blöda ganska mycket, så nu har jag en helt körd matstrupe... Fruktansvärd smärta. Som att någon rivit upp hela strupen.
Förhoppningsvis lägger sig det mesta inom några dagar, men skadorna kan ta upp till ett år att läka ut. Konstigt att de kommer nu, ett år efter strålningen. Men det var tydligen inte ovanligt.
Kan tvinga i mig näringsdryck. Men det gör väldigt ont. Måste få i mig mat dock, annars blir det ytterliggare slangar någonstans. Och det vill jag inte.
Så jag lär bli kvar ett tag. Har tigt till mig ett annat rum nu, med tv. Det underlättar en del. Lite distraktion i alla fall.
Tämligen deppad. Dels pga beskedet men även smärtan. Den trycker ner mig ganska rejält. Fick 15 morfinsprutor i natt, utan att det hjälpte. Har inte sovit en sekund på 2 nätter.

Får lite besök senare idag, skönt med lite umgänge. Klättrar på väggarna här.

Håller på att skaffa hem Dexter. Sett första fem säsongerna innan, men den är värd att se om!

Jag uppdaterar vareftersom.

Mvh

Stefan

Hemmakatten
Förbannade, jävla skitcancer!:mad: Men nog måste det finnas någon smärtlindring som verkar? Verkar helt barockt att du ska ha sådana smärtor.

Men skönt att höra från dig. Och att det finns hopp att rösten kommer tillbaka lite mer. Tracken är väl borta nu iaf. Ta hand om dig.

Skönt att skadorna kommer att läka i alla fall och skönt att operationen gick bra. Inte konstigt att du är deppad när du inte har sovit på två dygn heller.

• Gilla
Jante
  • Laddar…
Usch och fy jag lider med dig! Men bra att op gick vägen!

F
När jag jobbade på onkologen använde vi ibland flytande Alvedon blandat i grädde vid den typen av strålskador i matstrupen. Intas i så fall strax innan måltid. Det har nog ingen läkande effekt, men grädden lenar något och kan göra att Alvedon stannar kvar något längre tid i matstrupen och därmed hinner verka något mer. En del tycker det hjälper, andra inte. Kan man underlätta något för att få i sig näring via munnen är det ju bra!
Hör med personalen! Sådana här bieffekter är ju inte riktigt lika vanliga som ex. hjärtinfarkter och därför finns inga nationella pm om hur man bör behandla, så olika kliniker kan ha sina egna varianter och "huskurer".

Krya på dig!

Grädde och Alvedon lät som en bra idé eller kanske sådan smet dom ger att svälja innan de skall ner i halsen? Honungsvatten?

Hoppas att det blir bättre snart!

Hej.

Nu går det åt rätt håll. Har fortfarande ont. Men det känns som att såren inte är så irriterade längre. Kan dricka hyfsat bra.
Själva operationen märker jag inte så mycket av. Utan det är matstrupen som de förstörde som ställer till det.
Blir troligen kvar till mitten av nästa vecka.

Fått ett rum med tv nu. Tur att. 6:an finns. Lagom underhållande serier. Går bra att titta på och bättre än typ det mesta som går på 1:an och 2:an. Eller kanske inte bättre. Mer lättuggat.

Skaffade första fem säsongerna av Dexter. Men nu verkar det räcka med tv.

Sov i natt. Hela natten. Märkte inte ens att de var inne och drog i mina slangar.

Mvh Stefan

• Gilla
least och 17 till
  • Laddar…
Härligt! Fortsätt så! :-)
Jag hoppas verkligen att du läker ihop snart så att du kan äta lite riktig mat igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.