Stefan, du skrev
Har just haft läkarbesök hemma. Det har inte hänt på 25 år typ
.

Det är ju fantastiskt! Vi som har världens bästa sjukvård.

För ca fem år sedan var jag i Schweiz och åkte skidor, i Saas Fee, en underbar liten alpby med massor av snö.

Det blev inte så mycket skidåkning för mig då jag blev sängliggande i de vanliga influensasymptomen.
Det blev i och för sig inte så mycket skidåkning för de övriga i sällskapet heller, för det kom för mycket snö!

Doktorn kom promt till hotellet, gjorde en undersökning och skrev ut medikamenter.
Den stackars kvinnan höll på att bryta benet i all snö och is utanför hotellet när hon skulle kliva i bilen.

Men hon skrev ut antibiotika för tre dagar. Inte blev jag frisk inte.
Undra vad den svenska sjukvården anser om det, med tanke på resistensutveckling.
Här hemma måste man ju alltid äta penicillinet tio dagar, så att allt ont dör.

Men det är väl inte sjukhistorier du vill höra förstås.

Lycka till med operationen Stefan, vi tror på dig!

• Gilla
D09
  • Laddar…
Hej ! Vill bara skicka en hälsning och önska dig lycka till. Man får lite perspektiv på tillvaron när man läser din historia!
Kämpa på!

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vilken kämpe du är, bara kör på du kommer igenom detta också!!!!

Lycka till!
Vet inte om det är din genre, men jag är helt förlorad i The Walking dead!
Ett riktigt mästerverk i zombiegenren!

En liten not om antibiotika:
Har en kompis som föder upp katter. Ibland när hon misstänker att kattungarna fått fostervatten i lungorna ger hon antibiotika för att de ska överleva och det är rätt rejäla doser. Enligt veterinärerna fungerar inte antibiotika mot "kemisk" lunginflammation pga fostervatten (det finns ju inga bakterier och ingen infektion), men bevisligen gör det ju det. Med tanke på dina problem med saliv och andning kan det ju vara ett liknande fenomen du har drabbats av.

Smärtstillande mot nervsmärta, det kan vara någon typ av epilepsimedicin. Har en kompis som har det, hon har nerver i kläm i nacken som ger smärtor i händer och fötter. Hon är jättenöjd med att slippa ta morfin och klara sig med bara några Citodon i veckan. Hoppas det funkar för dig också för det är härligt att få vara klar i huvet.

Lycka till med operationen!
Läser här varje dag för att se hur du har det. Låååångsamt att vänta på op, hoppas att den blir av nu bara så att du kan slippa tracken.
Du har väl sett Netflix-produktionerna Breaking Bad och Orange is the new Black, antar jag? Tittar själv på How I met your mother nu, ett par avsnitt per kväll är dock lagom för oss just nu. Det är en ganska bra serie att "fylla ut" med om man tittar på något annat som man inte vill ska ta slut så fort.

Ber om ursäkt..men vill bara varna lite för citodon.
Citodon är en kodein baserad tablett , men kodeinet blir till morfin i kroppen så den tabletten är inte att leka med.
Har sett på nära håll hur illa det kan bli med folk som tar denna tablett.
Förövrigt vill även jag önska ett lycka till med operationen !

Ahh, det är därför man blir lite snurrig av citodon.. :D Jag tog dom när jag opererade nässkiljeväggen, har nog aldrig sovit så gott som då, det var perfekt när man hade konstant smärta.

Tack för en bra tråd TS! Och lycka till!

Hmm ... jag vände på humöret helt då jag fick sådana efter en halsoperation.
När barnen var tysta som möss blev jag yxtokig o när dom stojade som värst så myste jag bara.
Det blev bara några tabletter , var tvungen att be om andra så jag inte mördade någon oskyldig.:o

Jag var from som ett lamm! :thumbup:

Vill också passa på att önska dig lycka till inför operationen på torsdag! Läser här så gott som varje dag. Tycker du hanterar hela sjukdomsgrejen mycket bra, starkt!

Skulle ta bort ett inlägg jag just skrev. Och i tapatalk så väljer man automatisk att fimpa permanent. Och av någon anledning så blev det inte mitt inlägg som försvann utan hela tråden.
Har anmält det till administratör. Hoppas det finns hyfsat nya backuper. Men fram tills en sådan kommer tillbaka så kan vi skriva här så sammanför jag senare.
Hoppas som sagt det finns en kopia. Viktigt peptalk tråd och mycket mer för mig.

Blä. Kan inte sova. För nervös. Eller inte nervös. Vill bara inte. Förrut opererade de för att ta bort tumörer. Då kändes varje op som ett nytt hopp, en nystart. Nu opererar de för att rädda det som räddas kan. Dvs fixa vad tumörerna förstör. Inte samma känsla längre. Detta är den näst minsta op jag gör. Och jag har gjort sju. Men den känns som en av de tyngsta. Pappa tror väldigt mycket på caprelsan. Jag tror väl också på den. Men det finns saker som han inte vet. Och jag inte vill berätta. Bättre att han tror på medicinen och stöttar mig. Min frun är mer insatt. Tror hon förstår även om jag inte berättat allt.
Börjar märka att tidigare nämnd morfinpåverkan börjar visa sig genom att jag skriver massa nonsense. Jaja. Det får va så. Skönt att få ut det.

Får nog be om en sömntablett till :( helt uppe i varv. Hade viljat ha min fru här. Liggandes bredvid. Bästa sättet att somna. Så kan man göra i USA tex. Där man betalar vården själv. Här är det annat. Iofs. Vid en STOR op jag gjorde så hade jag nära och kära här dygnet runt. Men då var det ganska illa. Minns inte så mycket av det. Mer än smärta, försöka andas och närheten av en nära och en hand att hålla. Det betyder oändligt mycket i sådana lägen. Pulsen går ner. Andningen blir lugnare. Tur att vården inte är så fyrkantig så undantag inte kan göras.

Du skriver aldrig nonsens kompis, kämpa på nu. Helt övertygad om att det kommer fixa sig det här, du har så mycket jäklar anamma i dig så du löser detta!

Tack vännen. Ligg på stackars Johan och per lite åt mig så tråden kommer tillbaka igen :)

Nu är det läggning. Upp om 4.5h.

Godnatt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.