641 558 läst ·
1 579 svar
642k läst
1,6k svar
En historia om bygge, biorum och cancer
Nä precis. Okej är ordet. Väl värd att se. Men inte så mycket mer. Ingen filmPer Eskilsson skrev:
Som man ser om om 10 år d
Tex pulpan fiction eller Bruce lee Fist of legend
Kommer ju två nya alien filmer nu va? Asylum hette den ens. Vad hette den som har samma producent som
Distrikt 9
Mvh Stefan
Det märks att du tittar på mycket film eftersom du tänker "911" istället för 112 till ambulansen...
Jag följer din tråd sedan lång tid och jag slås av din styrka. Mitt i all bedrövelse har du energi att förmedla din berättelse och låta oss få en inblick i hur det fungerar.
Tack!
mvh Daniel
Jag följer din tråd sedan lång tid och jag slås av din styrka. Mitt i all bedrövelse har du energi att förmedla din berättelse och låta oss få en inblick i hur det fungerar.
Tack!
mvh Daniel
Du tänker kanske på Elysium med Matt Damon? Ganska hyfsad film faktiskt.Stew skrev:
Kick-ass är klart sevärd och The Guard med Brendan Gleeson är underhållande.
En film jag också gillar är Worlds fastest indian med Dennis Hopper, heter nåt med citronträd och motorolja på svenska.
Ska jag sova ser jag på How its made från discoverychannel. Somnar på studs...
Futurama kan man lätt fördriva tiden med, Bender är skön.
Följer din tråd men har inte så mycket att säga, men jag kan lätt föreställa mig hur det känns och tänker en del på det. Man får lite perspektiv på tillvaron man själv har.
Har själv varit ganska trasig efter en trafikolycka och legat med ett krossat ben och det andra brutet på två ställen.
Så då du skriver om vad du kunde göra tidigare och inte kan göra nu så förstår jag huvudet känns. Frustrerande. Man vill så gärna, man vet att man kunnat, man ser andra göra. Kan själv.
Hade svårt i början att acceptera att kroppen sa stopp, och nu 6 år senare jobbar jag på ända in i kaklet fastän jag vet att jag får lida dagen efter. Old habits...
Kämpa på!
Förresten, District 9 är en av de bästa filmer jag sett!
Jättekul att höra att du mår lite bättre! Även små framsteg är framsteg!
Tipsar om lite äldre favoriter:
Gattaca
Minority Report
Dark Angel (serie)
The Abyss
Sleepy Hollow
Office Space
Det femte elementet
Leon
Contact
Tipsar om lite äldre favoriter:
Gattaca
Minority Report
Dark Angel (serie)
The Abyss
Sleepy Hollow
Office Space
Det femte elementet
Leon
Contact
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 878 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 878 inlägg
Gillar man den viktorianska eran tycker jag att alla 6 (hittills) säsongerna av Murdoch Mysteries är fantastiskt bra. Kör sin egen stil där detektiven bl a använder sig av uppfinningar som kom väldigt tidigt, men som vi tar för givet idag och kanske tror är relativt nya uppfinningar. Allt kryddat med en kärlekshistoria som pågår fortfarande, en härligt varm och burdus polischef mm mm. Allt utspelar sig i Kanada.
En av mina favoriter de senaste fem åren.
Edit: Och som Nyfniken tipsade om, Homeland är bland det bästa som gjorts, har allt.
En av mina favoriter de senaste fem åren.
Edit: Och som Nyfniken tipsade om, Homeland är bland det bästa som gjorts, har allt.
Redigerat:
Många bra! Sett de flesta men många är värda att se om. Gattica tex.
Har faktiskt inte sett varken homeland, Bob eller murdock. De ligger på "köplistan".
Ska kanske börja titta på Weeds också verkar underhållande.
Nu är det andra dagen utan feber! Och jag har till och med snickrat lite. Satte upp två profillister i frigolit. Guldmålade i biorummet. De har åkt ner hela tiden för att jag använt för lite dubbelhäftande tejp. Idag använde jag in full rulle. Hoppas att de stannar uppe nu.
Nu börjar jag våga hoppas på att min op bli av. Och med den tracken och infektionen. Jag blir stark snabbt när kroppen tillåter det.
Godnatt vänner. Tack för att ni tänker på mig.
Stefan
Har faktiskt inte sett varken homeland, Bob eller murdock. De ligger på "köplistan".
Ska kanske börja titta på Weeds också verkar underhållande.
Nu är det andra dagen utan feber! Och jag har till och med snickrat lite. Satte upp två profillister i frigolit. Guldmålade i biorummet. De har åkt ner hela tiden för att jag använt för lite dubbelhäftande tejp. Idag använde jag in full rulle. Hoppas att de stannar uppe nu.
Nu börjar jag våga hoppas på att min op bli av. Och med den tracken och infektionen. Jag blir stark snabbt när kroppen tillåter det.
Godnatt vänner. Tack för att ni tänker på mig.
Stefan
Jag gick imot läkarnas rekommendationer gällande pencilinmängden. Högsta dos av denna sorten är 2 kapslar 3ggr dagligen. Märkte att denna dosen gjorde nått bra, men kom inte hela vägen. Så jag har tagit en extra varje kväll. Och redan andra kvällen försvann febern. Tur att jag lärt mig att lyssna på kroppen mer än på läkarna
7g pencilin / dag. Det borde ju ge effekt.
Sitter i biorummet som vanligt. Tittar igenom alla nya Batmanfilmer. Bästa serien filmer av alla Marvel / dc tycker jag. Hög kvalitet på alla. Tre är det va?
Mvh Stefan
Sitter i biorummet som vanligt. Tittar igenom alla nya Batmanfilmer. Bästa serien filmer av alla Marvel / dc tycker jag. Hög kvalitet på alla. Tre är det va?
Mvh Stefan
Har laddat hem BoB nu. Faktiskt aldrig sett den. Var lite mot krigsfilmer när den släpptes. Var lite fjantig då
Men nu tror jag att jag uppskattar den. Genomtänkt produktion.
Gi-joe filmerna. Såg båda häromsistens. Inte ofta 2:an är bättre än 1:an. Finns bara två va?
Gi-joe filmerna. Såg båda häromsistens. Inte ofta 2:an är bättre än 1:an. Finns bara två va?