641 558 läst ·
1 579 svar
642k läst
1,6k svar
En historia om bygge, biorum och cancer
Hej och tack,Riggen skrev:
Jag hoppas att det vänder snart, att jag kan börja få lite glada besked. Börjar förstå nu hur jobbigt det måste vara att vara sjuk en längre period. Det är jättesvårt, även de bra dagarna, att leva livet...
HahaDaniel78 skrev:
Vi maler på bra! Blir kanske 3 avsnitt av någon serie per dag. Har just kollat klart på eureka fram till S5. Riktigt bra, även om den repeterar sig lite ibland.
Nu är det nyaste säsongen av how i met your mother som gäller. Efter det blir det nog Grim, eller Dr Who.
Alla rekommendationer jag fått här har varit lysande, och verkligen hjälpt oss... Att ha något roligt, distraerande, att titta på är jätteviktigt. Komma bort lite
Tack så jättemycket, blir rörd när jag läser ditt inlägg.biobygget_se skrev:Jag kan bara hålla med, efter att ha följt tråden så känns det nästan som vi känner dig.
Helt underbart söt liten ungen som såklart ska ha både sin far och mor under en LÅNG tid framöver.
Så visst har du mycket att kämpa vidare för.
Jag vet inte varför men varje gång jag läser dina inlägg så kommer tårarna jag blir både glad av att höra från dig och ledsen att du måste få mera stryk. Men med din personlighet och viljestyrka så måste det bara gå bra.
Jag skickar så mycket styrka och kramar jag kan oss biobyggare emellan ;o)
Du som har haft lite tid att mata dig igenom en hel del film. Nu är det dax för dig att hjälpa oss med en
topp 5 lista vad gäller film. Så ranka dina bästa filmer du sett!
Kämpa på och krama om familjen så hårt du kan från oss.
Mvh Niclas på biobygget.se
Jag har sagt det innan, men säger det igen, ditt biobygge har varit lite förebild för mitt, tittade på det långt innan jag satte spaden i mitt biorum!
Oj, en filmlista. Det är svårt det... Jag är och har alltid varit oerhört filmintresserad. Har över 2000:- dvd filmer hemma (numera i kartonger på vinden). Och det är så svårt att ranka. Filmer som var oerhört bra för 10 år sedan kanske inte åldrats så väl. Som tex The Matrix. Vilken film! Nyskapande! Grym! Men idag? Det är inte med samma adrenalinstinna glädje man tittar på den... Har gjorts för många plagiat och uppföljare... Så min lista måste nog vara tidlösa filmer, sådana som jag tror åldras väl och kommer fungera även om 20 år...
Gudfadern, del 1
Charlie Chaplin, Diktatorn
Pulp Fiction
Psycho (1960, inte remaken)
Starwars (1977, egentligen alla 3, även om den mellersta inte är av samma klass som den första och tredje)
Kan inte rangordna dessa... Hmm.. Jättesvårt ju!
Vad har ni för några listor? Skulle vara intressant och skoj att se om någon har lika spridd film-smak som jag har?!
Mvh
Stefan
Ja det är nog fler än jag som tänkter på dig
Skriv en rad eller 2 så ofta du kan så man vet allt e ok!
Om du orkar såklart!
thundercats är iaf the shit
Bit i nu!
Skriv en rad eller 2 så ofta du kan så man vet allt e ok!
Om du orkar såklart!
thundercats är iaf the shit
Bit i nu!
Vad gäller serier, jag sökte lite men det verkar inte varit uppe.
Twin Peaks hade jag nog kollat en gång till om jag hade tid över, såhär 20 år senare. Det är en serie som iaf jag aldrig glömmer.
Hoppas läget är ok annars.
Twin Peaks hade jag nog kollat en gång till om jag hade tid över, såhär 20 år senare. Det är en serie som iaf jag aldrig glömmer.
Hoppas läget är ok annars.
Även jag läser det du skriver och följer dina steg. Du verkar vara en stark person trots det du är med om! Ta hand om dig!
Vad gäller serier vet jag inte om det är din genre, men The Wire och The Shield är två polisserier med väldigt speciella karaktärer. Även Sons of Anarchy är en serie jag plöjt genom de senaste veckorna.
Vad gäller serier vet jag inte om det är din genre, men The Wire och The Shield är två polisserier med väldigt speciella karaktärer. Även Sons of Anarchy är en serie jag plöjt genom de senaste veckorna.
Har fallit bort från forumet en tid, men har hela tiden funderat på dig. hur det går för dig, så ett besök i din tråd var given bland det första jag gör. Så här är jag nu och läser om dina kommande bravader och önskar att det vore slut på dessa någon gång att du blir frisk. Tankarna finns hela tiden hos dig!
Har följt tråden på avstånd och varit dålig på att kommentera men jag hoppas innerligt att allt är bra med dig! Måste erkänna att jag blir lite oroad då jag ser att du inte skrivit här i tråden på ett tag...
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Jag har kontakt med Stew och ni behöver inte vara oroliga för att han inte svarar här. Man kan bli lite trött på all uppmärksamhet man får också.
Vi bryr oss och är bara oroliga. Finns inga måsten! 
Hej goda vänner,
Tack för alla tankar! Det betyder mycket. Jag är inte trött på uppmärksamheten jag får i tråden egentligen, utan är trött på att vara sjuk... Över 1½ år nu, och det har inte blivit bättre. Är mitt i strålningsperioden nu, och har problem att äta och svälja. Kommer troligen få en slang nedkörd i näsan snart så jag får maten där via.
Sedan så verkar jag mista mitt andra stämband, så jag kommer bli stum. Men jag kanske kan tala via en "tal-track" men kommer låta som Stephen Hawkings
Nu hoppas jag att strålningen biter och att jag kan komma igång med medicineringen. Är den 54:e patienten i världen som får testa denna nya medicin och läkarna vet inte riktigt resultatat man kan vänta sig. Somliga får en minskad mängd cancer, andra minskad tillväxt och somliga dör. Det sistnämnda gäller nog inte mig, då jag är ung och stark (Inte stark som innan då jag styrketränade 6 pass i veckan, men starkare än alla andra som för denna sjukdomen.)
Nu ska jag iväg till strålningen, är där dagligen, och kör själv än så länge. Vilket är skönt. Vi bor ute på landet och det är en bra bit in till stan (45min) så när jag inte kan köra längre får någon hämta och då blir det 45x4min i bilen för denna person. De ställer givetsvis upp på det, men det är skönt att vara självständig.
Tack igen för att ni tänker på mig.
Mvh
Stefan
Tack för alla tankar! Det betyder mycket. Jag är inte trött på uppmärksamheten jag får i tråden egentligen, utan är trött på att vara sjuk... Över 1½ år nu, och det har inte blivit bättre. Är mitt i strålningsperioden nu, och har problem att äta och svälja. Kommer troligen få en slang nedkörd i näsan snart så jag får maten där via.
Sedan så verkar jag mista mitt andra stämband, så jag kommer bli stum. Men jag kanske kan tala via en "tal-track" men kommer låta som Stephen Hawkings
Nu hoppas jag att strålningen biter och att jag kan komma igång med medicineringen. Är den 54:e patienten i världen som får testa denna nya medicin och läkarna vet inte riktigt resultatat man kan vänta sig. Somliga får en minskad mängd cancer, andra minskad tillväxt och somliga dör. Det sistnämnda gäller nog inte mig, då jag är ung och stark (Inte stark som innan då jag styrketränade 6 pass i veckan, men starkare än alla andra som för denna sjukdomen.)
Nu ska jag iväg till strålningen, är där dagligen, och kör själv än så länge. Vilket är skönt. Vi bor ute på landet och det är en bra bit in till stan (45min) så när jag inte kan köra längre får någon hämta och då blir det 45x4min i bilen för denna person. De ställer givetsvis upp på det, men det är skönt att vara självständig.
Tack igen för att ni tänker på mig.
Mvh
Stefan