641 558 läst ·
1 579 svar
642k läst
1,6k svar
En historia om bygge, biorum och cancer
Stew: gillar du Sci-fi kan jag rekommendera Farscape och följande två filmer som ger ett avslut på serien efter att fans tom. samlat in pengar för ett värdigt slut. 
(när dom berättade för folk att dom lagt ner, även skådisarna, så var mesta rekvisitan såld)
(när dom berättade för folk att dom lagt ner, även skådisarna, så var mesta rekvisitan såld)
Beror ju på om man läser orden baklänges eller inteKapten_Haddock skrev:
Jo, stämmer bra. Silverfang var underbar, och såg man HELA filmen, koreanska, inte svenska klippta, så förstod manstoryn också
Här var det en massa bra tips! Tror jag sett alla dock, Farscape var en riktig höjdare. Kändes lite som Firefly tycker jag. Har faktiskt inte sett klart den. Borde jag ta och göra, låter ju intressant med att fansen betalade för slutet.
Starzinger, men stora favorit när jag var liten. Tror jag hyrde alla avsnitten på vhs. Minns att jag fick hyra ett band varje födelsedag! Var ju dyrt att hyra film på den tiden.
Men en serie som inte åldrats med behag är He-Man. Den tyckte jag var grym när jag var liten. När jag försökt ta mig igenom den idag, 25 år senare så vettetusan... Dels är handlingen kass, karaktärerna är platta men värst av allt tycker jag är slutet då teelas pappa(?) ska ge någon sensmoralhistoria om det man just sett. Typ, tänk på att inte äta explosvia ämnen, det kan göra ont...!
Hur är den nya serien den som gjordes 2002?
Starzinger, men stora favorit när jag var liten. Tror jag hyrde alla avsnitten på vhs. Minns att jag fick hyra ett band varje födelsedag! Var ju dyrt att hyra film på den tiden.
Men en serie som inte åldrats med behag är He-Man. Den tyckte jag var grym när jag var liten. När jag försökt ta mig igenom den idag, 25 år senare så vettetusan... Dels är handlingen kass, karaktärerna är platta men värst av allt tycker jag är slutet då teelas pappa(?) ska ge någon sensmoralhistoria om det man just sett. Typ, tänk på att inte äta explosvia ämnen, det kan göra ont...!
Hur är den nya serien den som gjordes 2002?
Battlestar Galactica, KyleXY, No Ordinary Family, Stargate SG1/Atlantis, Moderna DrWho och Torchlight
Sci-fi hela högen. Fringe följer du redan.
Sci-fi hela högen. Fringe följer du redan.
Haha minns man tillomed hyrde vhs spelaren..
Jo gamla Heman va nog bättre förr
Men som sagt är den nya helt ok och helt klart sevärd i brist på annat.
Och du slipper sensmoralen i slutet
Sen finns det ju 6000 anime serier jag skulle rekomendera om jag inte blandat ihop alla..
Sa ju några men det finns ju snudd på hur många som helst att välja mellan..
Discovery?
Där finns ju div sevärt, ofta amerikansk låtsas tv, men jag gillar gold rush, moonshiners etc.
MVH/
Jo gamla Heman va nog bättre förr
Sen finns det ju 6000 anime serier jag skulle rekomendera om jag inte blandat ihop alla..
Discovery?
Där finns ju div sevärt, ofta amerikansk låtsas tv, men jag gillar gold rush, moonshiners etc.
MVH/
Hej Stefan! Stefan här
Jag har följt hela ditt äventyr här på BH. Är jätteimponerad av din förmåga att KÄMPA! Jag har en faster, svärfar och granne som besegrat cancer!! Ser att du letar bra serier, jag har två grymma tips:
1. Sons of Anachy - Krimminell MC-grupp. Riktigt bra serie som är mer drama med lite action! Även min fru älskar denna serie som jag annars brukar få svårt att se det jag gillar. Testa 2-3 avsnitt sen är du FAST!! finns 4 sesonger.
2. Californiacation - huvudpersonen spelas av samma kille som gjorde Mulder i X-files. Sjukt rolig serie, skrattar nästan aldrig högt till en serie men denna kan jag sitta själv och skratta högt till. Handlar om en författare som glider genom livet och hans vänner.. Underbar serie!
Hoppas du får samma motivation av oss som vi får av dig!
Jag har följt hela ditt äventyr här på BH. Är jätteimponerad av din förmåga att KÄMPA! Jag har en faster, svärfar och granne som besegrat cancer!! Ser att du letar bra serier, jag har två grymma tips:
1. Sons of Anachy - Krimminell MC-grupp. Riktigt bra serie som är mer drama med lite action! Även min fru älskar denna serie som jag annars brukar få svårt att se det jag gillar. Testa 2-3 avsnitt sen är du FAST!! finns 4 sesonger.
2. Californiacation - huvudpersonen spelas av samma kille som gjorde Mulder i X-files. Sjukt rolig serie, skrattar nästan aldrig högt till en serie men denna kan jag sitta själv och skratta högt till. Handlar om en författare som glider genom livet och hans vänner.. Underbar serie!
Discovery går för jämnan, men jag tycker att det är fruktansvärt mycket repriser. Gold Rush och Moonshiners har ajg redan sett, minst en gångKapten_Haddock skrev:Haha minns man tillomed hyrde vhs spelaren..
Jo gamla Heman va nog bättre förrMen som sagt är den nya helt ok och helt klart sevärd i brist på annat.
Discovery?
MVH/
Nation Geographics olika kanaler är bra också!
Ja, hyra vhs-spelare var ett tag sedan! I en stor låda, vägde bly. Och kostade väl lika mycket öve ren helg som en ny dvd-spelare kostar idag. Det har hänt en del...
Enda fördelen med vhs var att de höll hyffsat bra, även om banden kunde slitas en del, så gick de nästan alltid att spela upp. Blev lite brusigt och hoppigt bara. Dagens dvd och blurayskivor därimot pajjar ju vid minst repa. Då är skivan förstörd...
Hej och tack,stemor skrev:Hej Stefan! Stefan här![]()
ja det finns många som har överlevt cancern. Det känns skönt att få höra sådana historier, även om min cancer är såpass ovanlig.
Tack för tipsen! Har funderat på att titta på båda. Californiacation har jag fått för mig är lite "grabbig" med mycket sex osv. Känns som det kanske är en serie för mig ensam och inte en som jag kan titta på tillsammans med min fru?
Ja, Californiacation är det mycket sex i.. På ett bra sätt. Dock skulle jag inte säga att det är bara för "grabbar". Flera vänner av det motsatta könen gillar serien. Det drivs nästan mer med killar än tjejer i serien när den handlar om sex. Tycker serien är unisex
Haha.. Skrattar lite för mig själv på jobbet när jag tänker på en scen från serien..
Haha.. Skrattar lite för mig själv på jobbet när jag tänker på en scen från serien..
Jag tittar på både Californication och Shameless med min fru, och hon tycker om dom serierna mer än mig, dom är inte "värre" än t.ex. Sex & The City.Stew skrev:
Ja just det! Så var det lite senare!Daniel78 skrev:
Efter det minns jag att vi hyrde både tv och vhsspelare av Stignils här i göteborg. Kostade 299:-/månad tror jag. Och då var det inga grymmegrejjer. Vi hade inte råd att köpa en dyr tv och spelare kontant. Spelarna kostade ju typ 3000:- nya.
Är av ungefär samma årgång som dig (är en 79:a), erkänn att sådana hära "samtal" får en att känna sig lastgammal?!?!
Snart kommer vi börja hötta åt grannungarna för att de spelar för hög musik eller smäller smällare
Ok. Har nu pratat med frun, och hon verkar ha godkänt serien. Först ska vi titta klart på Eureka bara. Är på säsong två nu.stemor skrev:Ja, Californiacation är det mycket sex i.. På ett bra sätt. Dock skulle jag inte säga att det är bara för "grabbar". Flera vänner av det motsatta könen gillar serien. Det drivs nästan mer med killar än tjejer i serien när den handlar om sex. Tycker serien är unisex
En liten ontopic fundering förresten (mycket offtopic nu i tråden, men det får det gärna vara)
Har någon en, eller testat en, HD-3D-projektor? Hur tycker ni dessa fungerar? Dvs 3d-funktionen. Är det värt pengarna, eller är det bättre att väntat tills tekniken mognat lite till?
Har någon en, eller testat en, HD-3D-projektor? Hur tycker ni dessa fungerar? Dvs 3d-funktionen. Är det värt pengarna, eller är det bättre att väntat tills tekniken mognat lite till?