Stew skrev:
Snart kommer vi börja hötta åt grannungarna för att de spelar för hög musik eller smäller smällare :)
Det har jag gjort länge ;)

Speciellt eftersom ett par av grann-ungarna slänger sina smällare och raketer på våra hundar för att reta upp dom...

Korvgubbe
Daniel78 skrev:
Det har jag gjort länge ;)

Speciellt eftersom ett par av grann-ungarna slänger sina smällare och raketer på våra hundar för att reta upp dom...
Det kanske är mer effektivt att skälla på föräldrarna?

Sons of Anarchy är en riktigt bra serie, i stort så är det Shakespears Hamlet som utspelar sig i en modern MC-klubb. Ser man bortom våldet så är det faktiskt ett riktigt bra och intressant drama!

Redigerat:
Korvgubbe skrev:
Det kanske är mer effektivt att skälla på föräldrarna?
Om vi hade trott att det hade hjälpt så hade vi gjort det.. men ungarna här "på landet" verkar vara allmänt ouppfostrade, antagligen precis som deras föräldrar vill ha dom..

Hemmakatten
Grymt impad av din underbara personlighet. :) Och tyvärr har jag (som vanligt) inte mycket att komma med vad gäller film-tips.

Du skrev att din sista operation var komplicerad och sällsynt och att man inte kunde ta bort allt. Har du inte funderat på att titta utomlands (Europa eller USA) och möjligtvis hitta annan kirurg som har mer vana? Sverige är ett sånt litet land att många sjukdomar bara finns i ett fåtal fall. Själv skulle jag bli skogstokig om de (läkarna) sa att de inte kunde operera och jag skulle googla av bara helvete för att hitta andra kirurger och ev. annan behandling.

Enligt lag har du rätt till en "second opinion" och du har även rätt att (på landstingets bekostnad) bli opererad i annat land (i vart fall inom EU, US vet jag inte) om det finns läkare och/eller annan bättre behandling. Att ha kvar en tumör pga läkares ovilja/okunskap att operera känns inte optimalt.

Tjena Hemmakatten,

Tack för tipsen.
Cancervården i sverige, runt göteborg, lund och stockholm är bland den främsta i världen. Och kirurgerna som tar hand om just min form "MTC" är bland de bästa som finns. Folk åker långväga för att träffa dessa.
Men tyvärr så spelar de ingen roll hur duktig kirurgerna är om det är en form av cancer som bara kommer tillbaka. Då måste läkemedel eller strålning (eller båda) sättas in.

I usa finns det någon kirurg som anses vara bättre än den bästa på sahlgrenska. Men det är så små skillnader, och där har de ju ett helt annat sjukförsäkringssystem.

Har lyckats lära mig att förstå att min primära läkare faktiskt vill mitt bästa, även om det ibland kan vara att vänta. Något jag inte vill... Nu sitter jag här med en tumör som trycker mot matstrupen och en in mot skallen. Och visst tusan vill jag ta bort dem, men till vilket pris? Görs det nu när jag är såpass ärrad (inne i kroppen) så kan det gå rejält illa (de skär fel, hittar inte rätt...)

Mvh

Stefan

Hemmakatten
Bra! :) Nog visste jag att Sverige har bra cancervård men att den var bland de bästa i världen har jag kanske inte förstått tidigare. Att ha förtroende för sin(a) läkare är A och O och den bästa grunden för att kunna tillfriskna (menar jag som också haft en hel del kontakter med läkare). Ledsen om jag drog upp ett ämne här i tråden som var för personlig men du har varit så öppen och verkar vara så trygg i dig själv att jag kände jag kunde våga fråga dig.

Filmer och tv-spel är jag ju kass på och kan inte ge några tips. Men jag har faktiskt varit på en tvspelsfilm-konsert. Har en svärdotter som är med i Kungliga Akademiska Kapellet i Uppsala. De har arrangerat två konserter med bara tvspel-musik alltifrån Super Mario till Final Fantasy. Det var en häftig upplevelse och med nästan bara unga människor i publiken och helt klart många som aldrig skulle gå på en konsert för att lyssna på en filharmonisk orkester. Bifogar en länk där man kan se några klipp från konserten som kallades "Level Upp" och "Level 2". Förhoppningsvis blir det nån gång i framtiden även en "Level 3"
http://www.akademiskakapellet.uu.se/Projekt/Level_UPPsala/Trailer/

Daniel78 skrev:
Om vi hade trott att det hade hjälpt så hade vi gjort det.. men ungarna här "på landet" verkar vara allmänt ouppfostrade, antagligen precis som deras föräldrar vill ha dom..
Tyvärr likadant i "storstan".

Jag säger bara :wow: wow! Grymt imponerande, jag har sträckläst tråden och hunnit med både skratt & gråt.

I min bekantskapskrets kan jag räkna in 10 överlevare, varav en fick ny benmärg för att den gamla inte var frisk, han har dubbel DNA numera.
Hang in there!
Det är aldrig försent att ge upp, så varför riskera att göra det i förtid! :D

Tips på TV serier:
Action/Crime:
Human Target
Burn Notice
NYC 22
HAWAII FIVE O
BONES

Smart komedi:
SUITS
Studio 60 on the sunset strip (tyvärr för intelligent för amerikanska marknaden så det finns bara en säsong)

Dessa kommer sysselsätta dig ett tag hoppas jag.

Med tanke på trådrubriken slänger jag in ett tips om en teknik som förhoppningsvis du har haft glädje av: http://www.cancerfonden.se/sv/cancer/Artikelarkiv/Behandling/PET-rontgen-hittar-tumoren/

Bästa lyckönskningar från Lund.
/Ola

Har börjat kolla nya Thundercats nu, riktigt bra så här långt, precis som nya heman va.
tycker iaf du ska ge det ett försök:)

Hoppas det rullar på för dig!

Hej alla,

Vill bara ge en kort uppdatering. Har tyvärr nya äventyr framför mig. Antingen drar strålningen igång snart, eller så blir det operation och strålning efter det. Kommer bli ett väldigt tuftt halvår, med mycket förluster. Har inte så mycket smak/saliv i munnen som det är idag och denna kommer troligen bli ännu sämre. Kommer troligen inte kunna andas/äta själv heller, så jag förbereder mig för diverse slangar. Men de slipper jag efter ett par månader.

Elände är vad det är, försöker se det positiva i livet, och det finns mycket! Men shit vad svårt det är...

Tänk gärna lite extra på mig, så blir jag jätteglad :)

Mvh

Stefan

Hej Stefan!

Trots att jag inte känner dig så tänker jag på dig ofta. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det du nu måste genomgå ger dig första priset, livet tillbaka till 100%. Sänder över en lyckospark och lite extra energi!

Skönt att se att det ändå går framåt!

Har du hunnit mata igenom alla serier ännu? :)

Kämpa på Stefan! Detta fixar du!

Jag kan bara hålla med, efter att ha följt tråden så känns det nästan som vi känner dig.
Helt underbart söt liten ungen som såklart ska ha både sin far och mor under en LÅNG tid framöver.
Så visst har du mycket att kämpa vidare för.
Jag vet inte varför men varje gång jag läser dina inlägg så kommer tårarna jag blir både glad av att höra från dig och ledsen att du måste få mera stryk. Men med din personlighet och viljestyrka så måste det bara gå bra.
Jag skickar så mycket styrka och kramar jag kan oss biobyggare emellan ;o)

Du som har haft lite tid att mata dig igenom en hel del film. Nu är det dax för dig att hjälpa oss med en
topp 5 lista vad gäller film. Så ranka dina bästa filmer du sett!
Kämpa på och krama om familjen så hårt du kan från oss.
Mvh Niclas på biobygget.se

tänker på dej och din familj!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.