Du måste väl ha rätt till taxi när du inte kan köra själv? Då slänger du in lite sköna filmer i mobilen eller paddan och sedan kan du koppla bort tankarna en stund på vägen dit. När du mår som sämst av strålning och mediciner så tänker du på att den jävla cancern mår ännu sämre av det. Försök se smärtan som nåt positivt. Lätt att säga, jag vet men mental träning kan göra underverk! Håll i, snart vänder det!

BiFuel skrev:
Du måste väl ha rätt till taxi när du inte kan köra själv? Då slänger du in lite sköna filmer i mobilen eller paddan och sedan kan du koppla bort tankarna en stund på vägen dit. När du mår som sämst av strålning och mediciner så tänker du på att den jävla cancern mår ännu sämre av det. Försök se smärtan som nåt positivt. Lätt att säga, jag vet men mental träning kan göra underverk! Håll i, snart vänder det!
Jo, jag har rätt till taxi. Men det så kostar det en del (inte jättemycket, och jag tror även att jag kan få det subventionerat via jobbet eller försäkrningar) men sedan så är det meckigt och jobbigt med taxi. De hittar inte hit (bor lite svåråtkomligt), måste träffa och prata med en ny person varje dag. Har svårt för att göra mig hörd i och med röstbortfallet så det är jobbigt med nya kontakter, som kanske inte alltid förstår svenska jättebra. Sedan kommer de säkert inte i tid, så man måste boka så att de kommer toktidigt. Nu tar en tripp inklusive resa ungefär 2 timmar, om jag bokar taxi får jag nog räkna med 3-4 timmar.
Jaja, resbiten löser sig. Jag kör så länge som det går, sedan kan nära säkert ställa upp vissa dagar och värsta fall får jag ta taxi.

• Gilla
Locke
  • Laddar…
Du måste seriöst hålla ut tills domedagen!
Är det något som lönar sig oavsett utgång är det strävan.
Du om nån lär ju veta hur mkt som händer inom läkemedelsindustrin.
Hur som hoppas jag du inte nött igenom one piece än!
Lång serie, 6xx episoder, och löjligt bra, ge det några avsnitt bara sen är du fast!

Lev väl/

Är genetisk optimist men håll bara ut så ordnar det sig!

MVH/
J

Akahigi
Några serietips:

The Wire. Polisserie, den bästa.

True Blood. Vampyrer i amerikanska södern.

White collar. Kul bedragare som jobbar åt FBI

Breaking Bad. Kemilärare får cancer, har taskig försäkring, tillverkar metamfetamin. Kanske inte jättekul för dig (?) ;)

Falling Skies. Utomjordingarna anfaller, vi förlorar.

Continuum. Kanadensisk Sci-fi om tidsresenär från framtiden.

Torchwood. Dockor WHO spinoff för vuxna barn, inspelad i Wales.

Sherlock. Serien... BBC

Luther. Brittisk polisserie med Idris Elba från the Wire. Good stuff...

Treme. New Orleans efter orkanen. Sjukt bra.

The Walking Dead. Zombieserie, som en zombiefilm som aldrig tar slut. Väldigt bra faktiskt.

Teen Wolf. Varulvsserie för ungdomar. Kul

Once upon a time. Serie om en stad där det händer skumma saker. Bra gjord

Homeland.

Lite tips... Kämpa på!

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Akahigi skrev:
Homeland.
Du får gärna redigera din kommentar om serien Homeland.. du förstörde precis för alla som inte sett serien :)

• Gilla
Akahigi
  • Laddar…
Akahigi
Daniel78 skrev:
Du får gärna redigera din kommentar om serien Homeland.. du förstörde precis för alla som inte sett serien :)
Åh sorry. Fattar man inte det? :) Går inte att redigera efteråt.

Någon mod kanske kan modda?

Akahigi skrev:
Åh sorry. Fattar man inte det? :) Går inte att redigera efteråt.

Någon mod kanske kan modda?
Det är bara att klicka på knappen "Redigera" över ditt inlägg..

Akahigi
Daniel78 skrev:
Det är bara att klicka på knappen "Redigera" över ditt inlägg..
Nix. Tillåtet bara 180 min efter man postat. Funkar inte.

Akahigi skrev:
Nix. Tillåtet bara 180 min efter man postat. Funkar inte.
Ah, det visste jag inte, jag har tydligen aldrig behövt/velat redigera ett inlägg så långt i efterhand då :)

Då kanske Stew själv skulle vilja redigera inlägget?

Akahigi
The Cat is out of the box :)

Hoppas på en mod då...

Tack för tipsen!

Sitter på Jk och har just strålats. Känner mig rökig i halsen. Blä.

Redigerade om homeland, spoilers är inge bra :)

Är nästan klara med Doctor Who nu. Mycket bra. Har någon sett den gamla serien? Femtiotal är det va?

63-89 googlade jag mig till. Den hade varit kul att se! Det är väl klipp från den som brukar visas när dom ska driva lite med scifi genren.

Hej Stew,
har som flera andra följt din tråd en längre tid, och jag är otroligt imponerad av din styrka. Även fast jag inte vet vem du är tänker jag ofta på dig och din familj, jag hoppas du snart mår bättre!

• Gilla
Locke
  • Laddar…
Precis min tanke! Bilden på stew nyopererad med den lille i famnen sätter perspektiv på tillvaron. Håller tummarna!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.