Hemmakatten skrev:
Som du säkert märkt, Stefan, så är jag inte en person som tittar så mycket varken på TV eller filmer..Så där har jag svårt att rekommendera något.

Hur är det med böcker? Har du svårt att koncentrera dig för att läsa? I bokbranschen har jag lättare att rekommendera något. Har just läst, via låna e-böcker på biblioteket, "Hungertriologin" som egentligen är tre böcker. Den första heter "Hungerspelen" som precis gått upp som biofilm "Hunger games".Bra böcker, lite SF, lite framtid, men ändå lite lagom så det lockar mig att läsa.

Skönt att du är tillbaka. :)
Halloj :)

Jo, jag har förstått det! Böcker hade fungerat lika bra normalt. Men förtillfället så har jag svårt för det. Har köpt böcker med STORA bokstäver men dessa är ofta ungdomsböcker, vilket är mindre skoj.
Kombination av morfin och i stort sett permanent huvudvärk ger ingen bra grund för bokläsning tyvärr.

Tack, det är skönt att vara tillbaka!

Mvh

Stefan

Jag var rätt avvaktande efter första avsnittet av The Office, tyckte att det blev bättre efter några avsnitt. Men visst, en viss känsla av obehag över hur pinsam "David Brent" (chefen) är o.s.v. dröjer sig kvar, men det blir också en del av behållningen. Men jag förstår absolut att inte alla gillar serien – den är lite speciell.

Ett tag sen jag kikade in här, och en del har ju onekligen hänt.
Har även jag 2 nära som åkt på cancer i ung ålder, båda friska nu, något som antagligen inte skulle hänt för 10 år sedan.
Jag hoppas verkligen dom får ordning på allt och som sagt händer det ju sjukt mkt på läkemedels fronten.

Serie tips.

Anime, något för dig?
Finns så sjukt mkt sanslöst bra anime så det kan man bara inte missa.
Bleach ( ge det några avsnitt)
Berserk
När du betat av dem kan du höra av dig för fler tips:)

Vanliga serier:
Game of thrones, säkert nämnt i tråden, och har du lirat wow lär du gilla detta.

The walking dead, påskostad zombie serie med alla amerikanska stereotyper inblandade:)

MVH/

När jag tipsade om Kontoret menade jag den svenska versionen med Ove Sundberg från Solsidan. Finns på tv4play om du har premium. Har inte sett den amerikanska och den brittiska tycker jag är lätt ångestframkallande, så jag förstår om du inte gillade dem.

Kapten_Haddock skrev:
Ett tag sen jag kikade in här, och en del har ju onekligen hänt.
Har även jag 2 nära som åkt på cancer i ung ålder, båda friska nu, något som antagligen inte skulle hänt för 10 år sedan.
Jag hoppas verkligen dom får ordning på allt och som sagt händer det ju sjukt mkt på läkemedels fronten.

Serie tips.

Anime, något för dig?
Finns så sjukt mkt sanslöst bra anime så det kan man bara inte missa.
Bleach ( ge det några avsnitt)
Berserk
När du betat av dem kan du höra av dig för fler tips:)

Vanliga serier:
Game of thrones, säkert nämnt i tråden, och har du lirat wow lär du gilla detta.

The walking dead, påskostad zombie serie med alla amerikanska stereotyper inblandade:)

MVH/
Tack så mycket för stödet, och historierna. Cancer är den sämsta skiten som finns, och jag hatar det. Men det finns ju som du skriver hopp!

Jag är helt tokig i anime och har betat mig igenom ganska många av serierna. Gillar inte barnanime, utan föredrar anime med lite mer drag i som
Scrapped Princess
Full Alchemist
Ryon Kenshi
Escaflowne
osv.
Har du några fler sådana serier att rekomendera?

Games of throne är grym, ser fram mot nästa säsong!

Mvh

Stefan

Marlene Eskilsson skrev:
När jag tipsade om Kontoret menade jag den svenska versionen med Ove Sundberg från Solsidan. Finns på tv4play om du har premium. Har inte sett den amerikanska och den brittiska tycker jag är lätt ångestframkallande, så jag förstår om du inte gillade dem.
Aha. Visste inte ens att det fanns en svensk version. Är den mindre "jag mår illa i hela kroppen och känner för att spy" än den engelska versionen?

Håller på att plöja igenom hela arrested developement nu. Helt ok. Lätt-tuggad och inget nytt, men underhållande.

Mvh

Stefan

Stew skrev:
Aha. Visste inte ens att det fanns en svensk version. Är den mindre "jag mår illa i hela kroppen och känner för att spy" än den engelska versionen?
Jag tycker inte den amerikanska versionen ger sådana känslor, visst är Steve Carel (chefen) pinsam och jobbig, men väldigt rolig, inte alls som den engelska versionen.

Stew skrev:
Håller på att plöja igenom hela arrested developement nu. Helt ok. Lätt-tuggad och inget nytt, men underhållande.
Tyvärr så var Arrested Development "före sin tid" när den gick i USA 2003 så den fick väldigt dåliga tittarsiffror och lades ner efter 3 säsonger, folk var inte vana vid att behöva komma ihåg vad som hände förra avsnittet, eller för 15 minuter sedan för att förstå skämten.

Den fick dock väldigt bra betyg av kritiker.

Ett tips är att se om hela serien efter något år, då är den ännu roligare eftersom man snappar upp mer saker som förklaras senare i serien.

Det kommer en film och någon typ av mini-serie snart, den har jag sett fram emot i väldigt många år nu :)

Känns som både bleach och berserk kan funka då:)
Cowboy beebop e nice.
Ska klura på några fler.

Mbh

Daniel78 skrev:
Jag tycker inte den amerikanska versionen ger sådana känslor, visst är Steve Carel (chefen) pinsam och jobbig, men väldigt rolig, inte alls som den engelska versionen.

Tyvärr så var Arrested Development "före sin tid" när den gick i USA 2003 så den fick väldigt dåliga tittarsiffror och lades ner efter 3 säsonger, folk var inte vana vid att behöva komma ihåg vad som hände förra avsnittet, eller för 15 minuter sedan för att förstå skämten.

Den fick dock väldigt bra betyg av kritiker.

Ett tips är att se om hela serien efter något år, då är den ännu roligare eftersom man snappar upp mer saker som förklaras senare i serien.

Det kommer en film och någon typ av mini-serie snart, den har jag sett fram emot i väldigt många år nu :)
Har inte gett den amerikanska versionen av the office ett försök än. Bara den engelska.

Ja, det är roligt med arrested development att man verkligen måste hänga med i handlingen. Bra att sträckkolla på den som jag gör :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kapten_Haddock skrev:
Känns som både bleach och berserk kan funka då:)
Cowboy beebop e nice.
Ska klura på några fler.

Mbh
Redan sett dem :( bra serier.
Klura på!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mash gammal klassiker, som jag snart vill plöja igenom igen. Det var ett tag sedan som jag såg den. :D

Snailman
Stew skrev:
Halloj :)

Jo, jag har förstått det! Böcker hade fungerat lika bra normalt. Men förtillfället så har jag svårt för det. Har köpt böcker med STORA bokstäver men dessa är ofta ungdomsböcker, vilket är mindre skoj.
Kombination av morfin och i stort sett permanent huvudvärk ger ingen bra grund för bokläsning tyvärr.

Tack, det är skönt att vara tillbaka!

Mvh

Stefan
Har du testat ljudböcker? (man slipper ju läsa dem...)

ganska länge sen jag läste en bok men det blir väl nån ljubok eller två i veckan

Stew skrev:
Ja, det är roligt med arrested development att man verkligen måste hänga med i handlingen. Bra att sträckkolla på den som jag gör :)
Hur många avsnitt tog det innan du upptäckte att det aldrig dök upp sakerna som presenteras i "Next time on...."? :)

Jag tycker det är ett väldigt smart sätt att få in mycket "händelser" på ett par sekunder, och som ändå flikar in mycket information om vad som händer med karaktärerna :)

Snailman skrev:
Har du testat ljudböcker? (man slipper ju läsa dem...)

ganska länge sen jag läste en bok men det blir väl nån ljubok eller två i veckan
Kan bara hålla med, ljudböcker är helt underbara. Dock sitter jag aldrig hemma och lyssnar då den tiden inte finns, däremot så åker jag några tusen mil om året i bilen :)

thewolf skrev:
Kan bara hålla med, ljudböcker är helt underbara. Dock sitter jag aldrig hemma och lyssnar då den tiden inte finns, däremot så åker jag några tusen mil om året i bilen :)
Jag såg ett nyhetsklipp på Letterman eller Leno för några månader sedan där dom nämnde att
efter att dom infört hårdare straff mot sms:ande och mobil-pratande i mobiltelefoner så är nu en av de vanligaste orsakerna till olyckor i Los Angeles att folk lyssnar på ljudböcker, iofs så kanske trafiken är lite tätare och lite mer hektisk i LA än de flesta vägar i Sverige :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.