641 558 läst ·
1 579 svar
642k läst
1,6k svar
En historia om bygge, biorum och cancer
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Jag tror inte ett ögonblick på att han gick innan du kom hem. 
Vad skönt att höra att operationen gick så bra!

Vad skönt att höra att operationen gick så bra!
Roligt att det har gått bra
Anngående alla läkarstudenter som tittade på dig under op. jag förstår hur du tänker men jag ser det som så att uttan någon att titta på och någon att öva på så blir det svårare för läkarna att få erfarenhet. Vilket gör att det tar längre tid att hitta problemen och lösa dem.
Så den dagen jag ligger på op. så får det vara hur många studenter det vill, lika så när jag kastar in handuken så får de använda mig i forskningssyfte
Jag har anmält mig till donationsregistret där detta finns registrerat. Jag tycker att så många som möjligt ska fundera på detta och på donation och anmäla detta till donationsregistret, även om någon nu inte vill donera så annmäl det också. Kan jag rädda ett liv så är svaret självklart!!!
Så den dagen jag ligger på op. så får det vara hur många studenter det vill, lika så när jag kastar in handuken så får de använda mig i forskningssyfte
Tack!
Nepp, nu vart det bestämt att han inte gick innan jag kom hem. Så är det med det
Humöret är nog tamigtusan det svåraste att hålla uppe. Och är man inte glad så blir det att man sitter mer och då återhämtar man sig långsammare.
Det är tufft denna gången, är inte lika glad som efter de tidigare operationerna. Nu är man ju iofs aldrig glad efter en op, men man kan vara mer eller mindre ledsen.
Men jag hoppas att vädret blir bättre snart så jag kan ta mig ut i solen. Det hade laddat batterierna snabbare.
Håller med dig Mackin om studenter och donationer. Det skadar ju varken mig som patient eller död att folk får ta del av mig. Märker inget oavsett och det hjälper någon annan!
En uppmaning! Donera blod! Förstår nu hur viktigt det är med bloddonatorer.
Och en fråga (Nu är saker och ting helt OT här, ursäkta mig Marlene).
I biorummet (aaaha kanske fick in det i topic ändå?) så tänkte jag kolla på en massa serier nu när jag är invalido. Vilka är era favoriter?
Tror jag sett de flesta stora typ ncis, csi, bones, criminal minds osv och har svårt att hitta nya som verkar vara bra. Försöker plöja mig igenom 6 feet under, men den känns inte jätterolig.
Nu ska vi snart försöka ge oss iväg till stan på ettårskontroll för lillen. Kommer göra ont i bilen, men vill hänga med ändå. Skönt att komma ut och känna sig lite normal.
Mvh
Stefan
Nepp, nu vart det bestämt att han inte gick innan jag kom hem. Så är det med det
Humöret är nog tamigtusan det svåraste att hålla uppe. Och är man inte glad så blir det att man sitter mer och då återhämtar man sig långsammare.
Det är tufft denna gången, är inte lika glad som efter de tidigare operationerna. Nu är man ju iofs aldrig glad efter en op, men man kan vara mer eller mindre ledsen.
Men jag hoppas att vädret blir bättre snart så jag kan ta mig ut i solen. Det hade laddat batterierna snabbare.
Håller med dig Mackin om studenter och donationer. Det skadar ju varken mig som patient eller död att folk får ta del av mig. Märker inget oavsett och det hjälper någon annan!
En uppmaning! Donera blod! Förstår nu hur viktigt det är med bloddonatorer.
Och en fråga (Nu är saker och ting helt OT här, ursäkta mig Marlene).
I biorummet (aaaha kanske fick in det i topic ändå?) så tänkte jag kolla på en massa serier nu när jag är invalido. Vilka är era favoriter?
Tror jag sett de flesta stora typ ncis, csi, bones, criminal minds osv och har svårt att hitta nya som verkar vara bra. Försöker plöja mig igenom 6 feet under, men den känns inte jätterolig.
Nu ska vi snart försöka ge oss iväg till stan på ettårskontroll för lillen. Kommer göra ont i bilen, men vill hänga med ändå. Skönt att komma ut och känna sig lite normal.
Mvh
Stefan
Administrator
· Skåne
· 8 688 inlägg
Du som behöver hålla humöret uppe ska göra som vi gör om kvällarna - tittar på "rolighetsprogram" som barnen säger. Man sover mycket bättre då!
Vi kollar på Robins och Kontoret just nu, men annars tycker jag att Seinfeld och David Letterman är kul. Per gillar Frasier. Du får kanske ta dig till en filmaffär och köpa upp lite roliga serier.
Gamla godingar som alltid är roligt att se är faktiskt Familjen Macahan. Sopranos är blodigt men underhållande.
Kommer inte på mer just nu.
Vi kollar på Robins och Kontoret just nu, men annars tycker jag att Seinfeld och David Letterman är kul. Per gillar Frasier. Du får kanske ta dig till en filmaffär och köpa upp lite roliga serier.
Gamla godingar som alltid är roligt att se är faktiskt Familjen Macahan. Sopranos är blodigt men underhållande.
Kommer inte på mer just nu.
Vilken typ av serier föredrar du?Stew skrev:
24 har du säkert sett. Finns väl runt åtta säsonger. En annan favorit är Boston Legal, om man gillar halvsjuka advokatserier. Finns nog runt fem säsonger. Brothers & Sisters är småcharmig, ingen action precis men helt OK. Finns också i några säsonger. Boardwalk Empire tyckte jag var sådär, men smaken är olika. Tror att den finns i två säsonger.Stew skrev:
Fler exempel på tv-serier att plöja: Seinfeld, Vänner, The office och My name is Earl är gamla godingar som tål att ses igen (och de är lite muntrare än Six feet under;-).
Serier som står på min borde se-lista eftersom andra talar sig varma om dem: The Wire, Mad men och Dexter.
Du efterlyste ju även fler positiva cancer-historier. Jag känner flera stycken som har överlevt cancer, en av dem är jag själv. Känner så väl igen det du skriver om att återhämtningen efter vissa operationer är tuffare än andra … men på ett eller annat sätt återfår man ändå balansen, lappar ihop sig, lever vidare och mår slutligen bra igen. Nu är det snart tjugo år sedan den första av de sex operationer jag har genomgått och I’m still going strong. Och förutsatt att Bygga hus fortfarande finns kvar om tjugo (och om fyrtio) år kan både du och jag kika in här då och berätta för världen att vi lever och har hälsan
Serier som står på min borde se-lista eftersom andra talar sig varma om dem: The Wire, Mad men och Dexter.
Du efterlyste ju även fler positiva cancer-historier. Jag känner flera stycken som har överlevt cancer, en av dem är jag själv. Känner så väl igen det du skriver om att återhämtningen efter vissa operationer är tuffare än andra … men på ett eller annat sätt återfår man ändå balansen, lappar ihop sig, lever vidare och mår slutligen bra igen. Nu är det snart tjugo år sedan den första av de sex operationer jag har genomgått och I’m still going strong. Och förutsatt att Bygga hus fortfarande finns kvar om tjugo (och om fyrtio) år kan både du och jag kika in här då och berätta för världen att vi lever och har hälsan
Jag älskar ju sit coms och det finns ju en del som är rätt så "underrated" och några klassiker. Känns också som att gamla "stjärnor" alltid får upprättelse i sitcoms... Kör igenom dessa och skratta dig frisk. Hoppas du mår bättre snart
- Its always sunny in Philadelphia, troligtvis sjukaste komediserien som gjorts....(Med Danny de vito)
- Bored to death, Jason Schwartzman, Ted Danson och Zack Galifianakis. Har aldrig varit en större fan av Ted Danson men detta är riktigt bra, endast 3 säsonger
- Arrested Development
- Running wilde
- How I met your mother
- 30 rock
- Community
- The office, brittiska såklart först, men sen den amerikanska, växer efter några säsonger
- Parks and recreation, underbar serie om kommunhuset i en amerikansk småstad
- Modern family
- Running wilde
- Up all Night
- The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret
- Its always sunny in Philadelphia, troligtvis sjukaste komediserien som gjorts....(Med Danny de vito)
- Bored to death, Jason Schwartzman, Ted Danson och Zack Galifianakis. Har aldrig varit en större fan av Ted Danson men detta är riktigt bra, endast 3 säsonger
- Arrested Development
- Running wilde
- How I met your mother
- 30 rock
- Community
- The office, brittiska såklart först, men sen den amerikanska, växer efter några säsonger
- Parks and recreation, underbar serie om kommunhuset i en amerikansk småstad
- Modern family
- Running wilde
- Up all Night
- The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret
Stefan, shit vad grym du är! Chuck Norris kan slänga sig i väggen! 
Och tv-serietips: Game of Thrones naturligtvis! Kan också varmt rekommendera böckerna!
... och jäääkligt schysst biorum du byggt! Varför fick vi inte bygga källare?!?
/Joakim
Och tv-serietips: Game of Thrones naturligtvis! Kan också varmt rekommendera böckerna!
... och jäääkligt schysst biorum du byggt! Varför fick vi inte bygga källare?!?
/Joakim
Jag är inte mycket för serier, men filmer älskar jag
Några filmer som jag varmt kan rekommendera och som gärna lockar fram ett och annat skratt är:
Repmånad
9:e kompaniet
Potatishandlaren
Midvinterduellen
Grisfarmen mfl.
Repmånad
9:e kompaniet
Potatishandlaren
Midvinterduellen
Grisfarmen mfl.