641 558 läst ·
1 579 svar
642k läst
1,6k svar
En historia om bygge, biorum och cancer
Ojoj! Tack så jättemycket för alla tips!
Jag tror jag följer rådet att titta på lite roligare serier. Känns ju bättre än att bli ledsen eller skrämd för tillfället.
Älskar How i met your mum och the big bang theory. Har sett alla avsnitt.
My name is earl och the office har jag sett lite av innan, och gillar skarpt!
West wing och mad men efter det kanske? Nu lär jag inte bli utan serier på ett tag!
Jag tror jag följer rådet att titta på lite roligare serier. Känns ju bättre än att bli ledsen eller skrämd för tillfället.
Älskar How i met your mum och the big bang theory. Har sett alla avsnitt.
My name is earl och the office har jag sett lite av innan, och gillar skarpt!
West wing och mad men efter det kanske? Nu lär jag inte bli utan serier på ett tag!
Sevärda komediserier:Stew skrev:
Arrested Development
Shameless
The Office
30 Rock
Episodes
Parks & Recreation
Eastbound & Down
Ett annat tips är The Amazing Race, vi har sett alla säsonger och den serien funkar som bra tidsfördriv samtidigt som man faktiskt ser rätt intressanta saker från hela världen.
Community är en serie jag har sett par avsnitt av, rätt rolig om man gillar nerdhumor.
Mac Gyver är ju en klassiker också
Seinfeld blir nog aldrig för gammal heller.
Sent from my ST17i using Byggahus
Mac Gyver är ju en klassiker också
Seinfeld blir nog aldrig för gammal heller.
Sent from my ST17i using Byggahus
Vi började titta på "The Office" idag. UK version. Men, är hela serien som första avsnittet? att någon form av reporter går runt och låter alla medarbetare intervjuas.
Efter första avsnittet vill varken jag eller frugan titta vidare. Den var inte alls så rolig, mestadels pinsam. Chefen är ju skitjobbig, sådär så det kryper i kroppen och man bara vill skälla ut honom. Roligt var det inte.
Ändras formen av humor i serien sedan? Eller är spåret satt i och med avsnitt 1? Då är nog inte denna serien något för mig
Efter första avsnittet vill varken jag eller frugan titta vidare. Den var inte alls så rolig, mestadels pinsam. Chefen är ju skitjobbig, sådär så det kryper i kroppen och man bara vill skälla ut honom. Roligt var det inte.
Ändras formen av humor i serien sedan? Eller är spåret satt i och med avsnitt 1? Då är nog inte denna serien något för mig
Titta på den amerikanska versionen istället, den är mycket roligare.Stew skrev:Vi började titta på "The Office" idag. UK version. Men, är hela serien som första avsnittet? att någon form av reporter går runt och låter alla medarbetare intervjuas.
Ändras formen av humor i serien sedan? Eller är spåret satt i och med avsnitt 1? Då är nog inte denna serien något för mig![]()
Hela serien har samma upplägg.
Den brittiska är ju orginalet och The office var kanske inte först, men helt klart stilbildande i gengren fejkad dokumentär på arbetsplats- skakig kamera-inzoomning på "omedvetna" deltagare-prata in i kameran-sit-coms.
Klarade inte av de första avsnitten av den amerikanska versionen då jag tyckte det var ett dåligt plagiat, men efter ett tag så fick ju även den "egna" karaktärer och manus. Den har helt klart växt och även om Steve carell med efterföljande chefer gör ett bra jobb så blir det aldrig en ny Ricky Gervais. Men det är väl det som är bra nu, den amerikanska är liksom sin "egen" serie nu. Men jag tycker nog att det är dags att lägga den i malpåse för senaste tiden börjar det blir lite väl krystade "twists".
...och ja, det blir till och med värre längre fram, man ritkigt vrider sig i plågor och skratt samtidigt...
Klarade inte av de första avsnitten av den amerikanska versionen då jag tyckte det var ett dåligt plagiat, men efter ett tag så fick ju även den "egna" karaktärer och manus. Den har helt klart växt och även om Steve carell med efterföljande chefer gör ett bra jobb så blir det aldrig en ny Ricky Gervais. Men det är väl det som är bra nu, den amerikanska är liksom sin "egen" serie nu. Men jag tycker nog att det är dags att lägga den i malpåse för senaste tiden börjar det blir lite väl krystade "twists".
Redigerat:
Jag ser fram emot Shrute Farms, hoppas dom börjar spela in den snartMMR skrev:
Man kan ju också tro att tv-teamet borde fått ihop tillräckligt med material för sin dokumentär efter 8 år
Jäkla fint att du hann bygga klart biorummet innan allt elände med operationerna började - du har ju verkligen fått fin valuta för allt det slit och arbete du lade ner! 
Jag tittar inte på teve längre men på den tiden jag gjorde det var Lost favoritserien. Tyvärr hann jag inte med att se klart den men om jag blir sjuk någon gång skall jag kika igenom hela den från första avsnittet och framåt.
Förr i tiden gick ju Dallas - det var rätt kul. Killinggänget är rätt skoj också tycker jag.
Du kan ju spela dataspel också kanske? World of Warcraft, Skyrim och allt vad de heter. Då kan du lufsa runt som krigare i en supervacker vintervärld och drömma dig bort en liten stund. Frugan kan ju vara med från en annan dator om ni får tid när lillen sover.
Sköt om dig och krya på dig!
Jag tittar inte på teve längre men på den tiden jag gjorde det var Lost favoritserien. Tyvärr hann jag inte med att se klart den men om jag blir sjuk någon gång skall jag kika igenom hela den från första avsnittet och framåt.
Förr i tiden gick ju Dallas - det var rätt kul. Killinggänget är rätt skoj också tycker jag.
Du kan ju spela dataspel också kanske? World of Warcraft, Skyrim och allt vad de heter. Då kan du lufsa runt som krigare i en supervacker vintervärld och drömma dig bort en liten stund. Frugan kan ju vara med från en annan dator om ni får tid när lillen sover.
Sköt om dig och krya på dig!
Tack så mycket, och tack för lyckönskningarna.Locke skrev:Jäkla fint att du hann bygga klart biorummet innan allt elände med operationerna började - du har ju verkligen fått fin valuta för allt det slit och arbete du lade ner!
Sköt om dig och krya på dig!![]()
Jag och onlinedatorspel går inte bra ihop. Spelade wow de första åren efter de släpptes och höll på att tappa all anknytning till verkliga livet.
Skyrim har jag kört dock, det har ju ett slut! Riktigt höjdare. En annan favorit är age of dragons samt the witcher
Mvh
Stefan
Som du säkert märkt, Stefan, så är jag inte en person som tittar så mycket varken på TV eller filmer..Så där har jag svårt att rekommendera något.
Hur är det med böcker? Har du svårt att koncentrera dig för att läsa? I bokbranschen har jag lättare att rekommendera något. Har just läst, via låna e-böcker på biblioteket, "Hungertriologin" som egentligen är tre böcker. Den första heter "Hungerspelen" som precis gått upp som biofilm "Hunger games".Bra böcker, lite SF, lite framtid, men ändå lite lagom så det lockar mig att läsa.
Skönt att du är tillbaka.
Hur är det med böcker? Har du svårt att koncentrera dig för att läsa? I bokbranschen har jag lättare att rekommendera något. Har just läst, via låna e-böcker på biblioteket, "Hungertriologin" som egentligen är tre böcker. Den första heter "Hungerspelen" som precis gått upp som biofilm "Hunger games".Bra böcker, lite SF, lite framtid, men ändå lite lagom så det lockar mig att läsa.
Skönt att du är tillbaka.