Jag håller på att renovera badrummet lite... Har 22mm spån på träbjälklaget, ovanpå det limmad golvgips utom i duschhörnan där gipsen är ursågad för glasdörrarna och tilltänkt fallbyggnad.
Till frågan hör att jag gör "grovjobbet" själv innan mattläggarn kommer och kastar in våtrumsmattan och dito tapet på väggarna.
Mellan golvgipsskivorna så blir det ju "skarvar".. Med vad ska jag spackla dom?
Jag gjorde det fatala misstaget att fråga cheapy vad jag skulle ha till ändamålet, slutade med att jag fick med mig en säck(!) Bostik golvspackel hem, när jag blandat till den och primat de små skarvarna upptäckte jag att spacklet var fruktansvärt grovkornigt.. kan ju omöjligt få till en slät och fin yta med det, skulle jag börja slipa på det så lär det väl riva upp kartongen på gipsen..?
Jag började då fundera på om man "ska" flyta upp hela golvet.. ska det behövas om man ska ha plast/våtrumsmatta?
Räcker det kanska med vanligt våtrumsspackel till skarvarna på golvgipsen? Man ska ju inte ha "väggspackel" på golvet eller?
Hoppas ni förstår min frågeställning...:)

T
Flytspackla hela golvet, är ju en nödvändighet om du vill få en jämn yta.

Ok, kan man täta springorna mellan golv/vägg med någonting? Annars lär väl flytspacklet "rinna" ner i blälklaget..? Springorna jag har är ca 2-5mm mellan golv/vägg. Tätas med vad?

MVH Dennis

T
Tusen tack för svar! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.