Hej!
I min hall ligger det en trist rosa, vad jag tror, plastmatta. Den är trasig på sina ställen och jag skulle vilja ta bort den. Under den ligger det här tjusiga, troligen från byggår 1952. Förstår inte riktigt vad det är för material, någon som vet? Frågan är nu om jag vågar ge mig på att ta bort den övre mattan själv? Den ligger relativt löst men ser på vissa ställen ut som att limmet skulle behöva lösas upp på något sätt. Med vad i såfall? Tar väldigt gärna emot tips och råd innan jag går vidare med något som inte rekommenderas. Tack på förhand!

• Golvrenovering med avslitet linoleumgolv som visar äldre brunröda plattor nedanför och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat golv med brunaktiga klinkerplattor och delvis bortriven beige matta samt vit dörrkarm och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C CamillaTeg skrev:
Hej!
I min hall ligger det en trist rosa, vad jag tror, plastmatta. Den är trasig på sina ställen och jag skulle vilja ta bort den. Under den ligger det här tjusiga, troligen från byggår 1952. Förstår inte riktigt vad det är för material, någon som vet? Frågan är nu om jag vågar ge mig på att ta bort den övre mattan själv? Den ligger relativt löst men ser på vissa ställen ut som att limmet skulle behöva lösas upp på något sätt. Med vad i såfall? Tar väldigt gärna emot tips och råd innan jag går vidare med något som inte rekommenderas. Tack på förhand!
Rutorna ser ut som kork-matta. Jag hade sådana i hallen i en villa från -49.

• Gilla
CamillaTeg
  • Laddar…
Skicka in en provbit på asbestnalys innan ni river ut den rutiga, skulle jag göra.

• Gilla
Märtajohanna och 2 till
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Skicka in en provbit på asbestnalys innan ni river ut den rutiga, skulle jag göra.
Tack, det låter klokt! Den rutiga vill jag dock inte ta bort, det är den jag vill behålla. Det är den rosa över jag vill ta bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.