Jag har kopplat enligt bifogad bild, dvs fas och Switch Dim-ingången har endast ström när man håller in brytaren, och till följd att spottarna endast lyser då.
Jag misstänker att den behöver konstant ström in på fasen. Eller?
Svar som "din elektriker vet väl" undanbedes, det här är illegal hempulning.

El.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Fast fas på L ja.

Fast Fas på L och Impuls på Switch Dim.
Du kanske behöver resetta drivdonet även. Tror du gör det genom att kortsluta 0-10V ingången i 2 sekunder.

Har du E-nummer på denna trafo? Jag känner bara till den under Hidealight Jolly pro nämligen.

Redigerat:
Ser ut som Candelux boss.

Hmm, utan att ha intruktionen för drivern så tror jag att du inte skaha fast spänning in på L samt impuls in på "switch-dim" ingången. Som jag har fattat det nu så har du impuls även in på L vilket torde vara fel.

Styrman_jansson skrev:
Hmm, utan att ha intruktionen för drivern så tror jag att du inte skaha fast spänning in på L samt impuls in på "switch-dim" ingången. Som jag har fattat det nu så har du impuls även in på L vilket torde vara fel.
Ska jag INTE ha fast spänning på L? Eller vad menar du?

Raskus skrev:
Ska jag INTE ha fast spänning på L? Eller vad menar du?
Erhm. Mitt fel. Jag tror du ska ha fast spänning in på L.

Då testar jag det. Tackar!

Nu funkar det galant

Hur tänkte du innan du postade tråden? Att du laddade drivdonet medans du höll in knappen?

Hur skulle LED-belysningen fungera om du bröt strömmen?

:-)

el_richard skrev:
Hur tänkte du innan du postade tråden? Att du laddade drivdonet medans du höll in knappen?

Hur skulle LED-belysningen fungera om du bröt strömmen?

:-)
Det är en mycket befogad fråga, det är det. Men nu vänder vi blad som en berömd knug sa.

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.