Kan man anlita sprängningsfirma
Som privatist?
4kvm vill husleverantören ta 75000kr hur rimligt är det?
I kontraktet ingår sprängning med 40.000kr
Husleverantören Vill ha 75000kr för att spränga 4kvm

H Huda Alhilou skrev:
Kan man anlita sprängningsfirma
Som privatist?
4kvm vill husleverantören ta 75000kr hur rimligt är det?
I kontraktet ingår sprängning med 40.000kr
Husleverantören Vill ha 75000kr för att spränga 4kvm
Hur ser berget ut?Låter mycket och kanske du kan ta bort det själv.Var i samma läge som dig i fjol och ville inte panga pga var lite orolig för grannhusen även fast dom ligger mer än 40m bort men var orolig för mitt eget hus.Försökte få st firmor att spräcka istället men då var dom inte alls intresserade utan sa bara att det skulle bli dyrt.Hyrde en komressor över helgen med borr och krona för 2500 kr och snigeldynamit så du kanske ska fundera lite.

• Gilla
Huda Alhilou
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Hur ser berget ut?Låter mycket och kanske du kan ta bort det själv.Var i samma läge som dig i fjol och ville inte panga pga var lite orolig för grannhusen även fast dom ligger mer än 40m bort men var orolig för mitt eget hus.Försökte få st firmor att spräcka istället men då var dom inte alls intresserade utan sa bara att det skulle bli dyrt.Hyrde en komressor över helgen med borr och krona för 2500 kr och snigeldynamit så du kanske ska fundera lite.
Tack för det svar men jag är fegis och saknar totalt förståelse men ska prata med min son kanske det funkar

H Huda Alhilou skrev:
Tack för det svar men jag är fegis och saknar totalt förståelse men ska prata med min son kanske det funkar
Tycker du ska Titta på det alternativet och rådfråga mycket om du vill göra det själv. Visst kan du ta dit en firma som spränger bort berget privat men har du nära till grannar så kan det bli lite lurigt och inte så kul om grannen kommer 6 månader senare och visar en spricka i hans hus.
Ta gärna en bild för kanske räcker med spräckilar för att ta bort berget.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.