988 läst ·
3 svar
988 läst
3 svar
En fråga angående Rut-avdrag
Jag har köpt en bostadsrätt och ska helrenovera den i början av sommaren. Sen flytta dit lite möbler på semestern och i höst lämna ifrån mig huset jag äger tillsammans med min man. Skilsmässan går inte igenom förrän till hösten så det blir en långsam utflytt.. men mitt rot och rut-avdrag är slut efter min renovering.
Kan min man boka flyttfirman/flyttbilen i sitt namn till min nya adress och på så sätt använda sin RUT även om lasset är med mina saker till min lägenhet? Vi är fortfarande gifta då och bor i vårt gemensamma hus, men 1-2 månader senare så har skilsmässan gått igenom, vi bor på två olika adresser och huset är sålt.
Kan min man boka flyttfirman/flyttbilen i sitt namn till min nya adress och på så sätt använda sin RUT även om lasset är med mina saker till min lägenhet? Vi är fortfarande gifta då och bor i vårt gemensamma hus, men 1-2 månader senare så har skilsmässan gått igenom, vi bor på två olika adresser och huset är sålt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg
RUT-avdraget är ju individuellt, så han får inte göra avdrag för flyttjänster som inte är hans.
Om någon skulle komma på er om ni gjorde så? Det har jag mycket svårt att tro.
Om någon skulle komma på er om ni gjorde så? Det har jag mycket svårt att tro.
Klicka här för att svara