3 074 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
En diffusionsöppen vindskyddande plastfolie på insidan
Hej!
Jag är ny här i forum men jag läser mycket här och sorry min svenska är inte den bästa.
Jag har 2 rullar diffusionsöppen vindskyddande plastfolie kvar och jag vill att luft/vind komma inte in i huset. Vi renoverar ett litet hus (55m²) och väggen är:
| 15mm råspont | 100mm sågspånet | 20mm gammalt fasad | 50mm mineral isoliering | vindpapp | fasad |
Jag vill lägga på nu den råspont:
| diffusionsöppen vindskyddande plastfolie | 20mm luft | 20mm Pärlspont |
Jag har bytat alla fönster till 3-glas. Tycker ni att det går bra med diffusionsöppen vindskyddande plastfolie på insidan?
Tack på förhand för svaren!
Ribiku
Jag är ny här i forum men jag läser mycket här och sorry min svenska är inte den bästa.
Jag har 2 rullar diffusionsöppen vindskyddande plastfolie kvar och jag vill att luft/vind komma inte in i huset. Vi renoverar ett litet hus (55m²) och väggen är:
| 15mm råspont | 100mm sågspånet | 20mm gammalt fasad | 50mm mineral isoliering | vindpapp | fasad |
Jag vill lägga på nu den råspont:
| diffusionsöppen vindskyddande plastfolie | 20mm luft | 20mm Pärlspont |
Jag har bytat alla fönster till 3-glas. Tycker ni att det går bra med diffusionsöppen vindskyddande plastfolie på insidan?
Tack på förhand för svaren!
Ribiku
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Vad heter det materialet som är "diffusionsöppen vindskyddande plastfolie"? Spontant tycker jag att materialet på insidan borde vara mer diffusionstätt.
Hej Andersson,J justusandersson skrev:
tack at du svara. Det är riktig, om man bygga ny, men nu finst ingen spärr och isolation är inte mycket. Men jag vet inte om det fungera at luften kondensiera inte i väggen om man bygger som jag menar.
Jag ved inte om jag kan visa produkten här direkt men om man sök på Vindskyddsfolie i Google där hitta man direkt produkten.
Tack! MVH
Mario
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har sett vad det leder till att bryta mot detta.useless skrev:
En kille byggde sitt hus, och försökte göra det "miljövänligt".
"Vildmarkspanel" ytterst, luftspalt, utegips, 145 mm cellulosaisolering.
Någon plastfolie skulle det ju inte vara. Så hann han inte sätta upp innerpanelen...
Efter ett år tittade han bakom cellulosaisoleringen: Utegipsens insida var fläckvis svart av mögel
Hej igen,
tack för alla svar! Jag använder bättre en åldersbeständig byggfolie, men da måste jag plasta hela rumet eller? Golv och tak mena jag? Eller bättre man blasta bara fönsterkarm, så att ingen vind tränger in där.
Tack och mvh
Ribiku
tack för alla svar! Jag använder bättre en åldersbeständig byggfolie, men da måste jag plasta hela rumet eller? Golv och tak mena jag? Eller bättre man blasta bara fönsterkarm, så att ingen vind tränger in där.
Tack och mvh
Ribiku
Klicka här för att svara
