Hej
Jag har en Nibe S1256 och en Huawei SUN2000, köpte en EME20 men får det inte att funka, S1256 hittar EME20 men komunikationen till SUN2000 funkar inte, någon som fått det att funka?
Har jag fel inställningar?
Kopplade in den på stift 1 & 3 i växelriktaren.
Mvh
Daniel

• Skärmbild av inställningar för RS485, visar baud rate (9600), protokolltyp (MODBUS) och kommunikationsadress (1).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild av appinställning för Modbus TCP-anslutning, visas som "Enable (unrestricted)", klockslag 18:43 visas högst upp.
    Skapa konto
  • Skärmbild av inställningar för dongelparametrar med alternativen "Start address for automatic address allocation" och "Modbus TCP".
    Skapa konto
  • Schematisk instruktion för inkoppling av Nibe EME 20 kommunikationskort till växelriktare. Markerade anslutningspunkter och kopplingsanvisningar visas.
    Skapa konto
  • Manualsida för SUN2000 växelriktare med instruktion och diagram för anslutning av signalkabel, med handskrivna anteckningar "A=Lila, B=Cyan".
    Skapa konto
K
Det enda jag kan tillägga är att inställningarna på bild2 och 3 inte har med det här att göra. Det är inställningar för Modbus över IP/nätverk.

Men enligt mig ser det rätt kopplat ut. Är det tydligt märkt, så att du kopplat rätt och inte vänt det uppochner?

• Gilla
Daniel Karlsson5579
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.