Vet inte vad den väger.

Hej. Lyfter tråden ngt. Har ramlat över en emco Rex b20. Superfint kosmetiskt skick.

men den verkar sakna beröringsskyddet. Iofs en enkel match att göra. Men man blir ändå nyfiken fanns de modeller som kom utan?

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Hej. Lyfter tråden ngt. Har ramlat över en emco Rex b20. Superfint kosmetiskt skick.

men den verkar sakna beröringsskyddet. Iofs en enkel match att göra. Men man blir ändå nyfiken fanns de modeller som kom utan?
Tror inte det, den är ändå så ny så att säkerhetstänket fanns där.

• Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…

Beröringsskyddet/spångrejen finns att köpa från Emco i Österrike. Går förstås bra att göra en själv men då jag sagt det i flera månader utan att göra en blev det ett köp då jag ändå behövde lite remmar.

Helt ok pris förutom frakten på 300-400 kronor…

T Trunk skrev:
Beröringsskyddet/spångrejen finns att köpa från Emco i Österrike. Går förstås bra att göra en själv men då jag sagt det i flera månader utan att göra en blev det ett köp då jag ändå behövde lite remmar.

Helt ok pris förutom frakten på 300-400 kronor…
grymt att veta.
Inte råkar du ha ett artikelnummer eller dylikt?

grymt att veta.
Inte råkar du ha ett artikelnummer eller dylikt?
Tyvärr inte och värre är att jag blandade ihop maskinerna. Jag har en Rex 2000, inte B20. De är snarlika vad jag vet men det verkar vara olika petskydd.

Här är i alla fall en länk till reservdelar för B20, ganska få jämfört med 2000.

https://www.emcoshop.at/330-emcoersatzzubehoerteilekombimaschinenemcorexb20

Hej! Skriver här istället för att skapa en ny tråd.

Fick mig en Emco rex b20. Den startar när man trycker och håller i knappen, men håller sig inte i påsatt läge

Tänker att jag ska byta ut hela startprylen till en ny. Det finns ju en reverse knapp också, behövs den?

Jag hittar nämligen bara start/stopp att köpa.

Tacksam ifall någon mer kunnig kan visa mig vad och var jag kan köpa en sådan.

Tack.

• Öppnat elektriskt start- och omkopplarskåp för Emco rex b20 med synliga ledningar och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.