Jag har en trefaspump i min djupborrade brunn. kan ett trefas elverk på nominell effekt på 4,3kw max effekt 4,6 kw driva denna??? någon som vet??
 
du borde nog kolla hur stor pumpen är..., eller försöka mäta hur mycket den drar
 
Du måste som sagt ta reda på vad pumpen har för effekt , men rent spontant så är 4,3 kw en rätt duktigt stor motor. Så med 90% säkerhet tror ja det ska gå, men som sagt kolla märkskylten på motorn.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.