Bara för att kommentera din bild.... Dra brun som obruten fas hela vägen och ta svart till tändtråd i kabeln. Det är mer rätt... Sen håller jag med om det där med brandrisk i övrigt. Just slipmaskiner är ju överj*vliga på att damma. Förutom brandrisken kanske det finns andra anledningar också till att inte slipa på vinden.