Startar en tråd. Finns säkert andra som har liknande frågor sen.
Vi kan väl hålla oss till ämnet (placering) och skippa behörighetspåminnelser här ;)

Under fönsterbrädan med utanpåliggande matning ovanifrån utmed fönsterfodret.
Snyggt, fult, mittemellan, opraktisk... annan synpunkt?

Eluttag monterat under en fönsterbräda med synlig matning och en radiatorventil undertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Samma elektriker som hemma hos mig? :rolleyes:

Eluttag med slarvigt draget kabel och felaktig installation nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Om samtliga uttag i huset satt så, skulle jag säga nej.
Men att sätta ett uttag där, av en orsak, funkar väl bra. Även om huset säljs, eller den ursprungliga orsaken är borta, så ser det absolut inte fult ut, är snarast ganska diskret.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tycker inte något uttag som sitter så ser fult ut, ser dock inte var matningen kommer ifrån på översta bilden, kanske den som är konstig?
 
useless skrev:
Samma elektriker som hemma hos mig?
Nja... min använder Letti och inte TKK ;)
 
Andreas117 skrev:
...ser dock inte var matningen kommer ifrån på översta bilden, kanske den som är konstig?
Det är ju den som inte finns än ;) Utanpåliggande ungefär som signaturen useless
 
Jag hade placerat det bredvid fönstret strax jämte brädan på klassiskt vis. Varför försöka dölja nåt som ändå inte döljs.......
 
hsd
Placering intill en bräda eller ett hörn medför ofta besvär med att dra ut stickkontakten därför är det bättre att ha lite avstånd så man kan greppa kontakten ordentligt
 
Intressanta synpunkter...
Tanken var väl att det döljs lite mer. Och det är bara ett par "undantag".
Jag kröp ner för att ta bilden. Om man står upp i närheten blir det väldigt diskret.

En aspekt kan väl vara skydd mot vatten. En fönsterbräda är ju högrisk att spilla lite från en krukväxt. Och IP 20 precis under kanske inte är riktigt bra.
 
Redigerat:
Det är smart att ha VU för fönsterlampor... Heldre ett för mycket en ett för lite
 
  • Gilla
el_richard
  • Laddar…
Biggie skrev:
Det är smart att ha VU för fönsterlampor... Heldre ett för mycket en ett för lite
Hellre massvis för många än ett för lite skulle jag säga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.