16 618 läst ·
36 svar
17k läst
36 svar
Eluttag NCS S0500-N
Duroplast är en härdplast/fenolplast. Det körde både eljo och elko tidigare men som tur är så har de slutat med det.
Svår att återvinna och och vid förbränning uppstår giftiga ångor.
Kolla bara på alla perilexuttag som också är tillverkade av härdplast, hur lätt är det inte att spräcka ett sådant när man skruvar dit det.
Svår att återvinna och och vid förbränning uppstår giftiga ångor.
Kolla bara på alla perilexuttag som också är tillverkade av härdplast, hur lätt är det inte att spräcka ett sådant när man skruvar dit det.
Jo så var det förr...Jiiwas skrev:Duroplast är en härdplast/fenolplast. Det körde både eljo och elko tidigare men som tur är så har de slutat med det.
Svår att återvinna och och vid förbränning uppstår giftiga ångor.
Kolla bara på alla perilexuttag som också är tillverkade av härdplast, hur lätt är det inte att spräcka ett sådant när man skruvar dit det.
Duroplast är bra armerat med bomull, å vill man återvinna det så kan grisarna äta det i malet form
Visst brand är ju inte kul, nu är det så lite plast i ett uttag vilket gör det till ett mindre problem, det är ju ingen Trabant som brinner.
PC är ju gjort av bisphenol vilket inte är en så rolig kemikalie å ha runt sig. ABS är ju bra, men gulnar som tusan över tid, och är inte heller speciellt återvinningsvänlig...
Är det någon som har sett och känner på den helvita glasprion (färgen som heter weissglas istället för "glas weiss" som är mintgrön)?
Det jag är nyfiken på är om den helvita också är matt (som den mintgröna), eller om den är blank.
Det jag är nyfiken på är om den helvita också är matt (som den mintgröna), eller om den är blank.
Det visar sig att det enda Elko Plus-uttag som har delad brunnständning inte fungerar med Optionsramarna (eftersom det har en hel täckplatta). Vet ni om det går att knöka in ett Schneider Exxact med separat brunnständning (http://www.schneider-electric.com/p...tag--infallt-montage/60117-exxact/?BUSINESS=5) i en Elko Plus Option glasram (som ju finns i krivitt) (http://www.elko.se/kritvitt-glas/plus-option-ram-glas-kritv-1-article1491-621.html) så att det blir snyggt (hittar inte de exakta måtten på Schneider-uttaget)?Jiiwas skrev:
Uttaget i sig skiljer inte från ett vanligt uttag förutom den separata brunnständningen, så det går att använda ihop med glasramarna. Däremot lär man ha 1½-dosa för att få det snyggt med elkos glasramar till uttagen.
Aha, då funkar det ju tyvärr inte. Är det den utskjutande delen som är olika djup för de olika märkena?
Någon som vet varför Elko inte gjort det så att man kan montera täcksidan från Elkos E18 481 86 (http://www.elko.se/snabbanslutning/plus-2-vags-snabb-mj-fv-article2193-610.html) och montera på bakdelen på deras uttag med brunnständning E18 480 87 (http://www.elko.se/skruvanslutning/plus-2-vags-delad-brunn-fv-article1215-609.html)?
Någon som vet varför Elko inte gjort det så att man kan montera täcksidan från Elkos E18 481 86 (http://www.elko.se/snabbanslutning/plus-2-vags-snabb-mj-fv-article2193-610.html) och montera på bakdelen på deras uttag med brunnständning E18 480 87 (http://www.elko.se/skruvanslutning/plus-2-vags-delad-brunn-fv-article1215-609.html)?
Klicka här för att svara