Finns liknande lösningar för den europeiska marknaden?

Infälld strömförsörjningsbox med uttag och kabelhantering på en vägg, diskussion om europeiska marknaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E Emce1 skrev:

[bild]
Hoppas det, smart lösning!

M Mellanbarn skrev:
Ett alternativ
[länk]
Har kikat på den men blir inte lika infällt, visst man kan köpa en större lda och ha denna i men har hellre en helhetslösning:)

Jag har inte svar på frågan, men det känns ju som att det är något man skulle kunna bygga själv om man är lite händig. Dvs att snedställda en "inbuktning" i väggen och att man på den snedställda plyfan/gips/vadmannuanvänder monterar en dosa man sätter valfritt gärna lågbyggande uttag i.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
E Emce1 skrev:
Liknande tror jag inte finns på den svenska marknaden iaf, vi använder ju dosfräs när vi monterar våra eldosor.

I de mer sydliga delarna av EU är det vanligare med fyrkantiga dosor. Så ett tips är att leta där

Walle85
Så här löste jag det, kanske inte lika minimalistiskt, men går ju att anpassa storlek efter behov.
Väggmonterat TV-fäste och uttag, med sladdar och möjligheter för justering av storlek, bredvid ett hål i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Mikael_L
E Emce1 skrev:

[bild]
I svenska apparatdosor skulle det endast rymmas ett Euro-uttag.
Men så långt så skulle den där lösningen gå att skapa en produkt för. Men jag känner inte till någon.

tommib
Hur tunnt måste det vara?

Schneider har ett med fyra eurouttag där uttagen sitter åt sidorna. Det bygger kanske 20 mm.

https://www.hornbach.se/p/vagguttag...-4-vags-klass-ii-ojordat-vit-1820247/6787741/

Är det en regelvägg så kan man ju bygga en nisch och sätta utanpåliggande uttag i nischen, antingen som Walle85 visar ovan eller så sätter man uttagen med "ryggen mot regeln" så att uttagsbrunnarna pekar i väggens längsriktning.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Walle85
E elmont skrev:
Det finns en mängd olika fabrikat/modeller av den här typen [länk] - shopping - generic - kontor (test)&utm_content=185296773997&utm_source_platform=Shopping&utm_marketing_tactic=generic&gad_source=1&gad_campaignid=23008759085&gclid=CjwKCAiAmp3LBhAkEiwAJM2JUElEq5PDAT6P_Tzg9r0PIJWG1lJzqKn9cBYFLxUTFDzxTYRdtlOuhhoCSdMQAvD_BwE
Känns som att dessa är väldigt djupa, sannolikt inte många väggar de passar till sett till djupet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.