Hej, har tilluftsventil bakom elementet i min bostadsrätt. Det sitter i en plåtlåda. Se bilder.
Själva luftspalten har måtten:
Lägenhetshuset är byggt år 2000
Mvh Robert
Själva luftspalten har måtten:
- Bredd: 250 mm
- Höjd: 30 mm
- Djup: 290 mm
Lägenhetshuset är byggt år 2000
Mvh Robert
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Spaltventil"
Spaltventil F32 Fresh
För utanpåliggande montage
139 kr inkl moms
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Ventilationssystemet är en del av föreningens ansvarsområde i föreningar med de vanligaste stadgarna. Det innebär att man inte får göra något med det alls utan styrelsens tillstånd.
Ventilationssystem kan många gånger vara känsliga för förändringar så jag skulle tro att du inte får minska luftflödet ens lite grann.
Om ljudet inne överstiger normerna för ljud inomhus, kan du anmäla till kommunen och då kan fastighetsägaren (föreningen) bli ålagd att åtgärda det.
Du kan också skriva en motion till nästa årsmöte eller till ett extrainsatt möte (kolla stadgarna för villkor) och där ta upp problemet med ljud. Då bör du allra först höra med andra om de också upplever problem med ljudnivån.
Ventilationssystem kan många gånger vara känsliga för förändringar så jag skulle tro att du inte får minska luftflödet ens lite grann.
Om ljudet inne överstiger normerna för ljud inomhus, kan du anmäla till kommunen och då kan fastighetsägaren (föreningen) bli ålagd att åtgärda det.
Du kan också skriva en motion till nästa årsmöte eller till ett extrainsatt möte (kolla stadgarna för villkor) och där ta upp problemet med ljud. Då bör du allra först höra med andra om de också upplever problem med ljudnivån.
Tack för input. Innan jag bemödar mig att ta upp detta med styrelsen skulle jag vilja veta om det finns något sätt att åtgärda detta så att fler inom min förening kan dra nytta av alla kunskaper som finns att inhämta i detta forum.
Klicka här för att svara


