Dags att köpa eluttag. VP-rör och dosor har vi köpt på Malmbergs, men vi har hört från fler håll att deras eluttag är skit så vi får väl köpa lite dyrare.

Om man vill ha standarduttag är det Eljo som gäller då eller finns det biligare? Har hittade dem till ett bra pris på Knifab.

Att köpa Jung i Sverige går bort pga priset och om enda alternativet att få hem dem från Tyskland är att fixa en kurir så blir det för krångligt.

Är det någon som har koll på kvalitet och pris på Merten?

Hoppas man kan få lite tips i eluttagsdjungeln!

Antar att du kolla elbutik.se . Annars är det väl bara om man känner någon elektriker som vill handla åt en, själv har jag fått tag i en som köper åt mig, får Lexel Senso till ca 30% lägre pris än elbutik.se.

E
.... tillverkat i Norge :)

ÄKTA ädelstålbrytare och uttag från merten kostar en piss i nilen jämfört med Jung. Och dom är minst lika fina.

www.merten.se

Priserna är nästan samma som plastiga Senso ;)

Tack för svaren!
Eljo verkar ju lite billigare än Elko och de ser i princip likadana ut så isåfall blir det Eljo.

Men var kan jag hitta pris på Merten? Hittar några på elbutik.se, men det finns inga bilder och det är svårt att se villken modell det är och på mertens hemsida finns det inga priser.

Men var kan jag hitta pris på Merten? Hittar några på elbutik.se, men det finns inga bilder och det är svårt att se villken modell det är och på mertens hemsida finns det inga priser.
Fråga i din lokala elbutik/elfirma. Ett vägguttag kostar ca 200:- inkl. ram.

Tips: Ibland finns det "begagnade" (oanvända) som blivit över att köpa på tex Tradera. Kostar en spotstyver.

....om man är kostnadsmedveten då (snål).. ;)

En webshop i Tyskland som oxå levererar till Sverige.

De har bland annat stor sortering på Jung och Gira samt bra priser på installationsmaterial (ivarje fall i førhållande till Danmark).

http://www.elektroland24.de/

Jag har också använt elektroland24.de för att handla Gira. Det har fungerat bra även med frågor på engelska. Prisskillnaden mellan Sverige och Tyskland är ganska brutal.

Summa summarum= ELJO med snäpp fattning är å förblir nr ett vad gäller kvalitet utseende känsla köp ELJO:s grejer lite dyrare men F.N så bra med...man får det man bet. för...

Summa summarum= ELJO med snäpp fattning är å förblir nr ett vad gäller kvalitet utseende känsla köp ELJO:s grejer lite dyrare men F.N så bra med...man får det man bet. för...
Håller inte med. Jag har haft ett h-vete med kabel som fastnat i snabbanslutningarna. Personligen använder jag hellre skruvmejsel. Mitt råd, köp Elko.

Zephir

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.