Hej! Jag har bytt ut alla eluttag i hemmet, i vardagsrummet har vi även ett eluttag som är kopplat via ett annat. Då vi behövde ett till eluttag i andra änden av rummet.

Alla eluttag förutom det där extra som är monterat utanpå vägg och som är kopplat till ett annat fungerar utmärkt. Även eluttaget som det extra uttaget är kopplat till fungerar, men det utanpå liggande extra eluttaget funkar inte alls längre, jag har kopplat kablarna exakt likadant som dom satt innan jag bytte. Dom 2 första bilderna är det gamla eluttaget och sladdarna längst ner på bild 1 är de som går till det utanpå liggande extra eluttaget.


Den 3e bilden är det nya jag monterat, schneider exxact, ska sladdarna till det extra eluttaget inte vara där nere längre på grund av X symbolerna?
 
  • Närbild på ett elektriskt uttag som har avlägsnats från väggen, med synliga kablar och en hand som håller i uttaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet eluttag på vägg med synliga kablar och sladdar längst ner i bild, visar byte av eluttag i renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett nytt eluttag från Schneider Exxact inbyggt i väggen, med kablarnas anslutningspunkter och markeringar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
X-plintarna är inte anslutna till något i uttaget. De kan avsändas till att skarva en ledare. Du måste montera både inkommande och utgående på samma plint. Det finns plats för två ledare.
 
  • Gilla
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
X-plintarna är inte anslutna till något i uttaget. De kan avsändas till att skarva en ledare. Du måste montera både inkommande och utgående på samma plint. Det finns plats för två ledare.
Tack så jättemycket! Misstänkte att det var så! ☺️
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.