Hej! Jag har bytt ut alla eluttag i hemmet, i vardagsrummet har vi även ett eluttag som är kopplat via ett annat. Då vi behövde ett till eluttag i andra änden av rummet.
Alla eluttag förutom det där extra som är monterat utanpå vägg och som är kopplat till ett annat fungerar utmärkt. Även eluttaget som det extra uttaget är kopplat till fungerar, men det utanpå liggande extra eluttaget funkar inte alls längre, jag har kopplat kablarna exakt likadant som dom satt innan jag bytte. Dom 2 första bilderna är det gamla eluttaget och sladdarna längst ner på bild 1 är de som går till det utanpå liggande extra eluttaget.
Den 3e bilden är det nya jag monterat, schneider exxact, ska sladdarna till det extra eluttaget inte vara där nere längre på grund av X symbolerna?
Alla eluttag förutom det där extra som är monterat utanpå vägg och som är kopplat till ett annat fungerar utmärkt. Även eluttaget som det extra uttaget är kopplat till fungerar, men det utanpå liggande extra eluttaget funkar inte alls längre, jag har kopplat kablarna exakt likadant som dom satt innan jag bytte. Dom 2 första bilderna är det gamla eluttaget och sladdarna längst ner på bild 1 är de som går till det utanpå liggande extra eluttaget.
Den 3e bilden är det nya jag monterat, schneider exxact, ska sladdarna till det extra eluttaget inte vara där nere längre på grund av X symbolerna?
X-plintarna är inte anslutna till något i uttaget. De kan avsändas till att skarva en ledare. Du måste montera både inkommande och utgående på samma plint. Det finns plats för två ledare.
Klicka här för att svara


