6 386 läst ·
25 svar
6k läst
25 svar
Elstolpe utan elledning servitut
Och tas stolpen bort så blir troligtvis din servskabel längre vilket högst troligt ger dig en högre anslutningsavgift.
Men prova och stångas samt skriv här hur det går. Då jag sett några liknande fall och där har nätägaren alltid vunnit så är det intressant att se hur det går.
Men prova och stångas samt skriv här hur det går. Då jag sett några liknande fall och där har nätägaren alltid vunnit så är det intressant att se hur det går.
E elmont skrev:
Självklart jag återkommer.
Kanske ordet tar bort är helt fel att använda istället kan jag säga flytta till ( tomtgräns ) tycker jag.
Hej,E elmont skrev:
Jag har fått ett mail från elbolaget angående flytten om elstolpen efter många månaders fight.
Elbolaget kommer att flytta på elstolpe på ett lämpligt plats på egen bekostnad inom 3 månader(enligt elbolaget).
Så saken är klart och jag har vunnit över dem.
Man ska förhandlar på en bra sätt vilket jag gjorde det.
Schackmatt
D Daniel 109 skrev:
Hej,
Apropå på ditt tidigare kommentar: Schackmatt
Jag har vunnit över elbolaget och de ska flytta på elstolpen inom 3 månader med egna bekostnad.
Så är det.
Hej,T term skrev:Du kan nog utgå från att nätbolaget tidigare haft stolpen där med någon form av rättighet. Detta förändras inte av att du köper tomten, eftersom du tydligt kunnat se stolpen och därför är i ond tro. Rättigheter som inte "syns" gäller bara i förhållande till en ny köpare om de är inskrivna (servitut), eller om köparen har kännedom om dem.
Även om rättigheter (förutom servitut) kan sägas upp, så kommer nätbolaget kunna få ledningsrätt. Kan du inte kompromissa med nätbolaget och erbjuda att gräva ett kabeldike som de kan lägga ned kabeln i när du ändå schaktar?
Angående på dina fina kommentar.
Jag har vunnit över nätbolaget och de ska flytta på elstolpe på egna bekostnad.
Hej,harry73 skrev:
Jag har fått ett mail från nätbolaget om flytten på elstolpe vilket jag har vunnit över de och de ska flytta över stolpe på en lämpligt plats som ska inte stör min tomt samt på egen bekostnad.
På vilket sätt har du vunnit om det är på egen bekostnad? Har du fått offert på vad kalaset kommer gå på?Danne 1350 skrev:
Du har uppfattat helt fel ,,Nätbolaget står själva på kostnaderna inte jag.E El-Löken66 skrev:
Sättet var så enkel, när man skaffa advokat. Hela kalaset för mig är 0:- samt elbolaget skall betala advokat kostnader med. Är det konstigt eller? Vad är problemet?
Ok. Hur mycket gick offerten på då, eller är det hemligt? Hur stor anslutning har du beställt, <=25A?Danne 1350 skrev:
Bra att nätbolaget gör sig av med gammal blanktråd.
HUR gjorde du? Sitter i EXAKT samma sits som dig!!!Danne 1350 skrev:
Hej,
Jag har fått ett mail från elbolaget angående flytten om elstolpen efter många månaders fight.
Elbolaget kommer att flytta på elstolpe på ett lämpligt plats på egen bekostnad inom 3 månader(enligt elbolaget).
Så saken är klart och jag har vunnit över dem.
Man ska förhandlar på en bra sätt vilket jag gjorde det.
Schackmatt![]()
Klicka här för att svara