27 037 läst ·
238 svar
27k läst
238 svar
Elstödet ska dras automatiskt från elräkningen
Får man avstå från elstödet?
Jag vill inte ha det. Har gjort min plikt med energieffektivisering och reducering av elanvändning. Ser det som en förolämpning att jag skulle behöva pengar nu.
Jag vill inte ha det. Har gjort min plikt med energieffektivisering och reducering av elanvändning. Ser det som en förolämpning att jag skulle behöva pengar nu.
Det är inte pinsamt om det är planerat så. De som tror att de är ryska drönare är väldigt lättlurade.R RalleB skrev:Det är ju ganska pinsamt/naivt att inte ha bättre skydd mot drönare över t.ex. kärnkraftverk/skyddsområden.
Speciellt eftersom marknaden för drönarförsvar har existerat i många år.
Finns ju allt ifrån tränade fåglar, skott till hagelbössor som skjuter nät, EMP gevär, defensiva drönare, rf dödare etc.
Säger inte att alla dessa är lämpliga vid ett kärnkraftverk men nånting som skyddar för fan.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 475 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 475 inlägg
Skulle vara intressant att se hur mycket skattepengar som går till administrationen hos elbolagen för denna ersättning nu också....
Hur svårt kan det här ens vara??
Nu skapar dom nya problem, flyttar man eller byter elleverantör inom närmaste 6 månaderna vad händer då?
Hur svårt kan det här ens vara??
Nu skapar dom nya problem, flyttar man eller byter elleverantör inom närmaste 6 månaderna vad händer då?
Varför skulle det vara ett problem? Tror du inte nätbolaget vet vem dom skickade en faktura till i december och hur många kWh den avsåg?S SueCia skrev:
Dessutom kan du inte byta nätleverantör utan att flytta ganska långt, så alternativet "flytta eller byta leverantör" finns inte.
Har ALLA gått och blivit kommunister???mnils skrev:
Allt åt alla nu, eller vad?
Vi sitter i den situation som alla marknadslibertarianer drivit oss till, och det är borgarna med dess understödjande väljer som drivit oss dit.
Att folk flyttar är ju inte ovanligt, och sällan (min gissning) ställer det till särskilt stora problem vad gäller den sista fakturan, som rimligtvis alltså kommer när abonnenten redan flyttat. Så varför skulle det bli större problem nu?S SueCia skrev:
De fyra miljarderna går väl till administrera och inhyrning av konsulter/kontorspersonal. Sossarna är glada för att köpa tjänster men moderaterna får skäll för att göra det. Bäst säga att jag är varken sosse eller moderat, jag är ingenting, lever som jag lärt, " du ska inte tro du är nåt" , mer Svenskt än " lagom " .C Carl.Alm skrev:Peak sosseri, betala ut bidrag för att folk ska ha råd att betala skatten.
Inte helt genomtänkt heller... Hade de halverat energiskatten som är 46% och sedan halverat momsen och låtit momsen endast omfatta själva elen och inte moms på skatt så hade de som drabbats hårdast inte behövt vänta ett halvår när de kanske redan sitter hos fogden.
De har ändå dragit in 10 miljarder extra på de höga priserna, och ger nu tillbaks 6 miljarder på det mest puckade vis man kunnat tänka sig.
Vilket val? Finns inget val. Vad du än röstar på får du idioter som styr.L Lutte skrev:
Det är väl inget jätteproblem. Men är det anläggningen eller de drabbade personerna som krediteras?useless skrev:
Om två som äger en villa säljer den och flyttar till var sin lägenhet i mars lär de knappast bli kompenserade. Men de som köper huset...?
Men som sagt, det är väl ett litet problem i sammanhanget.
Ja men du får ju välja din egen idiot.T tobiast skrev:
Du får välja din statsminister du har följande val
Magdalena "tjuven" Andersson
Annie "kapvändaren" lööf
Noshi "bolsjevik" dadgostar
Dum & dummare
Nyamko "identitetskris" sambuca
Ebba "kvinnliga Runar" busch
Ulf "mr handlingsförlamad" kristerson
Jimmie " the fuhrer" Åkesson
Så nu kan du bygga ditt dreamteam som leder Sverige in i baktiden