Jag reagerar på att man från regeringens representant anses vara oansvarig för att man haft otur med förnylsedatum på sitt elavtal.

P
Maskintok skrev:
Elkunder kan gå plus på regeringens elprisstöd
[länk]
Expressen skrev:
– Vi har prioriterat snabbhet, säger energiminister Khashayar Farmanbar (S).
Fort men fel, alltså.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Fort men fel, alltså.
fort och fel.. brukar det ju heta...

Man undrar hur sakta Norge jobbade, när de fick fram ett mera rättvist system.

• Gilla
OramaC och 1 till
  • Laddar…
Dom började säkert i hemlighet för ett år sedan.

• Gilla
acmalmberg
  • Laddar…
Jag har inte alls räknat med att staten ska betala mina elräkningar eller för övrigt ge mig bidrag överhuvudtaget. Det kanske råkar bli så att jag gynnas av elbidraget. Spelar ingen roll, jag blir varken glad eller ledsen. Skulle helst föredra ett effektivare system med mindre skattetryck och ett land där alla anstränger sig för att tjäna sina pengar och inte vänta på statens hjälp hela tiden. Men jag kan tolerera som det är.

Samtidigt går jag inte runt och klagar överallt att vissa grupper gynnas av all bidrag staten ger medan jag inte får en slant.

Brorw Brorw skrev:
Nej dom äger ingen av dom.
Jo, dom äger Sollefteåforsen.

• Gilla
Brorw
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jo, dom äger Sollefteåforsen.
Hade jag missat helt. Tack.

Maskintok skrev:
Elisabeth Svantesson (M) dömer ut regeringens elprisstöd
[länk]
Jag tror inte det är så enkelt som att ta totala antalet hushåll minus 2 miljoner för att se hur många M skulle nå istället. Hur många av de som bor i lägenheter där elen ingår skulle få nånting tillbaks av en sänkt skatt på el? De som betalar elen själv och har en elräkning på några hundralappar skulle visserligen tjäna några tior. Men till vilken nytta?

Sen har jag inget principiellt mot att fördela stödet via ett skatteavdrag, men politiker kan inte räkna - Det är sen gammalt.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
useless useless skrev:
Sen har jag inget principiellt mot att fördela stödet via ett skatteavdrag, men politiker kan inte räkna - Det är sen gammalt.
Kan inte hålla med mer.
Och de som kan räkna, inser att kvittona inte stämmer med vad man redovisat så de tar till saxen ;)

Redaktionen Redaktionen skrev:
Elprisstödet gör att husägare i norra Sverige får billigare el, trots årets pristoppar, än 2020.

Du kan läsa artikeln här: Elstöd gynnar husägare i norr
Jag som har bundet elpris här i Söder kommer gå plus på det här stödet. Kommer ju betala hela min elhandelskostnad under vintern. Det är ju helt fel.

I övrigt kan jag bara tycka att Norrlänningarna är inte så många och de har ju en rätt tung börda med stora avstånd och höga dieselpriser just nu, så låt dem vara. Det har vi råd med.

• Gilla
OramaC och 1 till
  • Laddar…
Och jävligt mycket kallare. Mellan -28 till -37 i 3v i Dec.
Direktverkande el med lvp. Men den funkar sisådär när det är -37.

M MrDizzy skrev:
Kan inte hålla med mer.
Och de som kan räkna, inser att kvittona inte stämmer med vad man redovisat så de tar till saxen ;)
Alltid trevligt att marjasinera sina kvitton lite.

P
M MrDizzy skrev:
Kan inte hålla med mer.
Marjasin blev helt friad i domstol, men han får tydligen klä skott för sina redovisningsmetoder även efter döden …

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.