1 441 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Elskåp tjuter efter åskan
Jag antar att det är en överbelastningsskydd..en grå plåtlåda med en blinkande röd lampa och en switch som växlar mellan tjutande och ikke tjutande.
Men hur återställer jag denna?? Måste jag in i lådan och pillar...låter inte lockande
Tacksam för lite råd
Keith
Men hur återställer jag denna?? Måste jag in i lådan och pillar...låter inte lockande
Tacksam för lite råd
Keith
Välkommen till forumet!
Bilder är bra, det hjälper. Ett elskåp som det står Flygt på som tjuter och blinkar rött, jag gissar på att det är en avloppspumpanläggning av något slag. Kanske ett LTA? Larmet skulle kunna indikera hög nivå eller rakt av att pumpen är trasig. Du måste ge mer detaljer om du ska kunna få hjälp.
Om du inte vill in i skåpet själv och mecka så ska du nog ringa firman som har installerat grejerna.
Bilder är bra, det hjälper. Ett elskåp som det står Flygt på som tjuter och blinkar rött, jag gissar på att det är en avloppspumpanläggning av något slag. Kanske ett LTA? Larmet skulle kunna indikera hög nivå eller rakt av att pumpen är trasig. Du måste ge mer detaljer om du ska kunna få hjälp.
Om du inte vill in i skåpet själv och mecka så ska du nog ringa firman som har installerat grejerna.
Tack för alla svar....det blev en kontrollåda till en avloppspump....Grannens hus..ensam kvinna som visste ingenting om en pump..eller var den kunde hittas.
Till slut hittade vi ett brunnslock övertäckt med buskar och en elektriker fick uppdraget att kolla om pumpen fungerade eller ej.
Han bara skakade på ledningar och tjutande försvann och varningslampa slocknade.
Tack för alla ledtråder som led till en lycklig slut
Keith
Till slut hittade vi ett brunnslock övertäckt med buskar och en elektriker fick uppdraget att kolla om pumpen fungerade eller ej.
Han bara skakade på ledningar och tjutande försvann och varningslampa slocknade.
Tack för alla ledtråder som led till en lycklig slut
Keith
Klicka här för att svara
