Jag har precis flyttat in en bostadsrätt, höghus byggt på 50-talet. Stambyte i fastigheten har skett successivt som jag förstår det där varje lägenhet fått bestämma själv om de ville ta del av stambytet eller hoppa på det senare men här har de stambytt.

Toalettstolen är lite lös och liksom "vickar" när man sätter sig på den. Jag planerar att åka och köpa silikon för att limma fast den på nytt. Dock finns det ett till problem. När man spolar i toaletten kommer det som ett visslande ljud från rören. en ihållande ton som ljuder i kanske 10-20sek. Jag blir därför osäker på om det är dumt för mig att bara själv limma fast stolen om jag sen ändå kommer behöva få hit en rörmokare som kan se över de här "visslingarna" och plocka av stolen igen?

Vad kan visslingarna bero på och finns det något man kan göra själv som lekman eller är det bäst att få hit någon professionell direkt?

Det är inte påfyllning av vattentanken du hör?

V viklar03 skrev:
Det är inte påfyllning av vattentanken du
V viklar03 skrev:
Det är inte påfyllning av vattentanken du hör?
Jo kanske det. Men det ska väl inte låta så? Kan man åtgärda det på något sätt?

Det är nog till 99 smuts i inloppsventilen i toaletten. Om den inte är trasig då.

LudvigC LudvigC skrev:
Det är nog till 99 smuts i inloppsventilen i toaletten. Om den inte är trasig då.
Ah fan, det låter som lite över min kunskapsgrad att lösa. Kanske dags att ta in en rörmokare då. Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.