Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Ja det är en skarv. Ingen rysk ubåt.
Ett skarvset för trefas jordkabel är ganska omfattande med ett helt gäng rullar med vulktejp mm. som ska appliceras i en viss ordning. Har aldrig gjort det själv men varit med vid några tillfällen när jag sommarjobbade som kabelgrävare.
Ett skarvset för trefas jordkabel är ganska omfattande med ett helt gäng rullar med vulktejp mm. som ska appliceras i en viss ordning. Har aldrig gjort det själv men varit med vid några tillfällen när jag sommarjobbade som kabelgrävare.
Produkter som diskuteras: "vulktejp"
Vulktejp
Vulktejp, även känd som självvulkaniserande tejp eller fusing tape, är en speciell typ av tejp som skapar en stark, vattentät och elektriskt isolerande bindning när den sträcks och viras runt en yta. När vulktejpen appliceras korrekt,
Läs mer
Exakt.
Min korta men intensiva karriär i elskrået i det tidiga 90-talet var såpass länge sedan att jag trakterat dylika. Nuförtiden har jag förstått att man vanligtvis använder tejpskarvar eller krympslang?
Min korta men intensiva karriär i elskrået i det tidiga 90-talet var såpass länge sedan att jag trakterat dylika. Nuförtiden har jag förstått att man vanligtvis använder tejpskarvar eller krympslang?
Vanligast är väl krympslang, billigt, enkelt, säkert. Tejpskarv kräver att den som utför skarven vet vad han sysslar med om skarven ska fungera "i alla tider". Gjutharts kanske den säkraste men lite dyrare och lite "kladdig".
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden