Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Ska du ha dit en elektriker för att koppla så tycker jag du ska samråda med elektrikern så att det blir som han vill. Det är ju inte alls säkert att han har samma åsikt som dom som svarar här har och det skulle ju vara lite surt om h*n inte vill ha det som du gjort.
Skulle du koppla själv så kommer ju saken i ett litet annat läge.
Ps
Du vet väl att det är lika "olagligt" att dra trådarna som att koppla.
Skulle du koppla själv så kommer ju saken i ett litet annat läge.
Ps
Du vet väl att det är lika "olagligt" att dra trådarna som att koppla.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Som elmont säger finns inte detta alternativ utan du måste vinna förtroende hos en elinstallatör i förväg för att öht ha en chans att få denne att koppla in installationen i efterhand.
Då är det bra om man har en bra plan. Din skiss är ok, principiellt. Men jag tycker att du behöver rita den så att man praktiskt ser hur förläggningen blir. Kommer dimmer och strömbrytare att finnas under samma tvåfacksram t.ex? Inkommande el till badrummet, kommer det inte vid taket? Då är det lämpligt med en kopplingsdosa där som fördelar till strömbrytare, dimmer, uttag, drivdon och lampa.
Då är det bra om man har en bra plan. Din skiss är ok, principiellt. Men jag tycker att du behöver rita den så att man praktiskt ser hur förläggningen blir. Kommer dimmer och strömbrytare att finnas under samma tvåfacksram t.ex? Inkommande el till badrummet, kommer det inte vid taket? Då är det lämpligt med en kopplingsdosa där som fördelar till strömbrytare, dimmer, uttag, drivdon och lampa.
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Tackar!
Jo JFB ska sitta vid elcentralen.
Jo JFB ska sitta vid elcentralen.
Klicka här för att svara


