Status
Inte öppen för fler kommentarer.
En väldigt konkret sak, som jag själv upplever, är den lugna miljön i ett elektroniklabb där man har minimerat statisk elektricitet. Ett s k ESD-rum. Magnetiska och elektriska fält finns det gott om däremot. Rent kemiskt vet jag inte om det är så bra men dock intressant.

Jag har raderat lite otrevligheter och stänger tråden. Vi kommer inte så mycket längre än så här.

För att summera tråden så är det ingen som betvivlar att de upplevda symtomen finns, och att de är ett problem för trådskaparen (TS). Att orsaken till besvären skulle vara relaterat till elektricitet, i form av elektriska- eller magnetiska fält, eller elektromagnetisk strålning, är inte klarlagt. Man kan inte påvisa ett sådant samband med vetenskapliga metoder.

Observera att vetenskaplig metodik inte är något man kan tro på- eller inte. Det är helt enkelt en metod som vi har hittat på för att pröva hypoteser. Att inte tro på vetenskaplig metodik är lite som att inte tro på matematik. Eller att inte tro på högerregeln.

När det gäller orsaken till symtomen kan man välja att fastställa att vi inte vet, eller också kan man gissa och tro. Vissa tror på olika religioner, och då skulle orsaken vara relaterad till Gud eller Ödet eller något liknande. Andra tror på pseudovetenskap, och då skulle orsaken vara relaterad till elektriska fält eller jordstrålning eller något liknande. Bildgoogla "Venn diagram of irrational nonsense" och take your pick...

En läkare hade i början på förra seklet troligen ställt diagnosen "hysterisk". Idag klingar det inte så väl.

Nåväl, jag vet att vi i tråden har haft både läkare och de som är forskarutbildade inom el...? (Jag har letat efter din avhandling för att kolla vilken disciplin, men hittar inget. Bytt namn?) Det finns säkert autodidakta schamaner i tråden också. Om någon vill ha en slutreplik kan ni kontakta mig via PM. Låser tråden.
/Mod.

Redigerat:
  • Gilla
Broken arrow och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.