Hejsan,
Vår ström försvann delvis ikväll, cirka hälften fungerar i huset. Säkringarna i proppskåpet så okej ut, men bytte ut alla ändå. Samma problem med elen.
Bilden nedan är vårt elskåp ute, jag vill minnas att han som Installerade laddbox sa något om strömmen och elskåpet utanför. Men de har inte öppet förrän måndag.
Vi har en Charge Amps laddare med lastbalansering.
Tacksam om någon har något tips.❤️
Hälsningar Patrik
Vår ström försvann delvis ikväll, cirka hälften fungerar i huset. Säkringarna i proppskåpet så okej ut, men bytte ut alla ändå. Samma problem med elen.
Bilden nedan är vårt elskåp ute, jag vill minnas att han som Installerade laddbox sa något om strömmen och elskåpet utanför. Men de har inte öppet förrän måndag.
Vi har en Charge Amps laddare med lastbalansering.
Tacksam om någon har något tips.❤️
Hälsningar Patrik
Mät upp om det är 230 V på alla faser och 400 V mellan faserna om du ha kunskap om elmätning på starkström. Kontakta annars elnätsföretaget. De bör absolut ha jour. Skulle också kunna vara en knivsäkring i elskåpet ute vid gatan som löst ut.
I elmätaren under texten kWh till vänster finns indikering av faserna. L1 och L3 indikeras men inte L2. Du saknar en fas in i mätaren. Om inte huvudsäkringarna sitter före mätaren är det garanterat fel före din anläggning. Sitter huvudsäkringarna före elmätaren kan det vara där felet finns också. Men det är inte så troligt då du bytt dem.
Klicka här för att svara



