Hejsan,
Vår ström försvann delvis ikväll, cirka hälften fungerar i huset. Säkringarna i proppskåpet så okej ut, men bytte ut alla ändå. Samma problem med elen.

Bilden nedan är vårt elskåp ute, jag vill minnas att han som Installerade laddbox sa något om strömmen och elskåpet utanför. Men de har inte öppet förrän måndag.
Vi har en Charge Amps laddare med lastbalansering.
Tacksam om någon har något tips.❤️

Hälsningar Patrik
 
  • Elmätare och säkringsskåp i trapphus med röd ledningssignal och Pollux varmluftvakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre elektrisk säkerhetsbrytare och mätare i ett skåp, slitna etiketter och användningsanmärkningar, något förfallet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mät upp om det är 230 V på alla faser och 400 V mellan faserna om du ha kunskap om elmätning på starkström. Kontakta annars elnätsföretaget. De bör absolut ha jour. Skulle också kunna vara en knivsäkring i elskåpet ute vid gatan som löst ut.
 
I elmätaren under texten kWh till vänster finns indikering av faserna. L1 och L3 indikeras men inte L2. Du saknar en fas in i mätaren. Om inte huvudsäkringarna sitter före mätaren är det garanterat fel före din anläggning. Sitter huvudsäkringarna före elmätaren kan det vara där felet finns också. Men det är inte så troligt då du bytt dem.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Enligt elmätaren saknas en fas, L2. Om du inte har något att mäta med och dina säkringar är utbytta så är det sannolikt att problemet ligger hos elleverantören...

Närbild på en apparat med en digital display som visar siffrorna 'L1' och 'L3' inom en röd ram.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Hej,
Tack snälla för alla tips och råd! Det var en säkring där ute som gått, tack igen!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.